kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲

فرصت ثبت‌نام کتاب‌های درسی تا ۲۱ خرداد است

 
 
مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: 
۷۸ درصد دانش‌آموزان پایه‌های میانی سفارش کتاب درسی خود را در سامانه ثبت کرده‌اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، احمدرضا امینی اظهارداشت: مطابق شیوه‌نامه سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱، ثبت سفارش فردی و گروهی کتاب‌های آمادگی تکمیلی برای پیش‌دبستانی استثنایی، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه (عادی و استثنایی)، پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه شاخه‌های نظری و فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش (عادی و استثنایی) از ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ادامه دارد.
امینی افزود: از ابتدای شروع فعالیت سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی تا کنون ۸۳ درصد دانش‌آموزان دوره آموزش ابتدایی، ۷۱ درصد دوره اول متوسطه، 
۷۶ درصد دوره دوم متوسطه شاخه نظری، ۷۲ درصد دوره دوم متوسطه شاخه فنی‌وحرفه‌ای و ۶۴ درصد دوره دوم متوسطه شاخه کاردانش و ۸۱ درصد استثنایی و در مجموع به‌طور میانگین ۷۸ درصد دانش‌آموزان پایه‌های میانی سفارش کتاب درسی خود را در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ثبت کرده‌اند.
به گفته وی با توجه به فرصت باقی مانده تا ۲۱ خرداد، انتظار می‌رود خانواده‌ها و مدیران مدارس برای پیگیری و ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان اقدام کنند.
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی
 ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ تنها از طریق سامانه irtextbook.com یا irtextbook.ir انجام می‌شود و از ۲۸ فروردین آغاز شده و تا ۲۱ خرداد ادامه خواهد داشت.