کد خبر: ۲۴۲۹۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
تخت‌روانچی:

تحریم‌های آمریکا جان «بیماران نادر» را به خطر ‌انداخته است

سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل گفت: تحریم‌های آمریکا به طور مستقیم زندگی آسیب‌پذیرترین جمعیت ایران از جمله کودکان، سالمندان و بیماران را به خطر ‌انداخته است. حتی برخی از بیماران، به‌ویژه کودکان مبتلا به بیماری‌های نادر، در نتیجه محدودیت‌های واردات دارو و تجهیزات پزشکی جان خود را از دست داده‌اند که واقعیتی دلخراش است.
 
 
 
 
مجید تخت‌روانچی، سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل طی سخنرانی خود در شورای امنیت این سازمان گفت: اقدامات قهری یک‌جانبه (تحریم‌های یک‌جانبه) اعمال خلاف بین‌المللی است که توسط برخی کشور‌ها به عنوان روشی جنگی در گرسنگی دادن غیرنظامیان به کار می‌رود. این اقدامات غیرقانونی ناقض منشور ملل متحد و قوانین بین‌المللی است. وی تاکید کرد کشور‌هایی که اقدامات قهری یک‌جانبه از جمله تحریم‌ها را به عنوان سیاست دولتی اعمال می‌کنند، باید در قبال چنین جنایاتی پاسخگو باشند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و اظهار داشت: ایران برای چندین دهه هدف شدیدترین تحریم‌های اقتصادی و مالی ایالات متحده بوده است. 
سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل گفت: این اقدامات غیرقانونی به طور مستقیم زندگی آسیب‌پذیرترین جمعیت ایران از جمله کودکان، سالمندان و بیماران را به خطر ‌انداخته است. حتی برخی از بیماران، به‌ویژه کودکان مبتلا به بیماری‌های نادر، در نتیجه محدودیت‌های واردات دارو و تجهیزات پزشکی جان خود را از دست داده‌اند که واقعیتی دلخراش است.