کد خبر: ۲۴۲۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴

سکوت مسئولان ورزش در قبال اتفاقات عجیب وزنه‌برداری!

 
 
 
تیم ملی وزنه‌برداری روزهای عجیبی را با اعتصاب ملی‌پوشان، برکناری سرمربی و البته منفعل بودن فدراسیون پشت سر می‌گذارد.
علی مرادی که در هفته‌های اخیر درگیر حواشی مربوط به پناهنده شدن دختران وزنه بردار بود، به 
یک‌باره با یک بحران جدی در تیم ملی مردان مواجه شد. چند باری در یک سال اخیر مصاحبه‌هایی از وزنه برداران درخصوص کمبود امکانات اولیه در اردوها منتشر شد، اما گویا شرایط هر روز بدتر و بدتر شده و اوضاع رو به بهبودی 
نمی‌رود.
در حالی که تمرینات تیم ملی با حضور 15 وزنه بردار در کمپ تیم ملی در حال برگزاری بود، ملی‌پوشان تصمیم به اعتصاب و ترک محل اردو گرفتند و در بیانیه‌ای اعلام کردند تا مشکلات رفع نشود، حاضر به بازگشت نیستند. اما واکنش فدراسیون به این اتفاقات عجیب بود. گویا علی مرادی در این میان تصمیم به برکناری محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی گرفته؛ در حالی که نامی از سرمربی در بیانیه وزنه برداران نبود. شاید هم رئیس‌فدراسیون به خاطر همکاری سرمربی با ملی‌پوشان چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. 
در شرایطی که همچنان فدراسیون واکنش خاصی برای بازگرداندن ملی‌پوشان به اردو نشان نداده، شاهد انتشار بیانیه دیگری از وزنه‌برداران بودیم. در این بیانیه وزنه‌برداران اعلام کردند با تغییرات ظاهری، اصل مشکل پابرجا می‌ماند چون مشکلات موجود مربوط به روزهای اخیر نیست بلکه چندین سال است که‌گریبان‌گیر وزنه‌برداری است. همچنین عنوان کردند که منش اخلاقی و پهلوانی اجازه نمی‌دهد پشت برادران خود را خالی کنند. 
دیروز بهداد سلیمی قهرمان وزنه‌برداری المپیک 2012 لندن هم به این وضعیت واکنش نشان داد و گفت: این سکوت وزارت ورزش و کمیته ملی‌المپیک خوب نیست و حداقل بیایند صحبت کنند و واکنشی نشان بدهند.