kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸

کیهان و خوانندگان

 

* در ایام سالگرد رحلت امام عظیم‌الشأن خمینی کبیر قرار داریم که تحول بزرگی در جهان بشریت به وجود آوردند و بسیاری از مردم را از کفر، شرک و بی‌هویتی به اسلام هدایت کردند و منشأ برکات عظما برای دنیایی شدند که همه می‌بایست تحت امر دو قدرت جهانی تنفس کنند. به تعبیر امام خامنه‌ای عزیز: امام خمینی بت‌ها را شکست و باورهای شرک‌آلود را زدود. او به همه فهماند که انسان کامل شدن و علی‌وار زیستن افسانه نیست. او به ملت‌ها فهماند که قوی شدن و بند اسارت گسستن و پنجه در پنجه سلطه‌گران‌ انداختن ممکن است... و «راه امام راه ما، هدف امام هدف ما و رهنمود او مشعل فروزنده ماست.»
طاها قاری
* خدا را شکر که به برکت وجود ذی‌وجود امام خامنه‌ای عزیز امروز روی قله‌های اقتدار، استقلال، غیرت‌، دینداری، پیشرفت در علم، انباشت تجربه‌های انقلابی و آزادی ایستاده‌ایم. همه باهم باید بابصیرت و هوشمندی از این قله‌ها محافظت ‌نماییم.
شهرام‌فر
* دست و بازوی نیروهای مسلح کشور را به خاطر بازدارندگی که در مقابل دشمنان قسم خورده انقلاب ایجاد کرده‌اند می‌بوسیم و به این بوسه افتخار می‌کنیم.
3106---0930
* بی‌بی‌سی در صفحه اینستاگرام خود درباره حادثه متروپل آبادان، 43 پست گذاشته ولی برای حادثه تیراندازی تگزاس آمریکا به گذاشتن فقط دو پست بسنده کرده و 21 کشته را نیز به 18 کشته کاهش داده است. مخاطبان بی‌بی‌سی آیا ازخود نخواهند پرسید که چرا این شبکه خبری باید دنیا را رها کند و فقط به حوادث ایران بپردازد؟
عارفی
* یونانی‌ها خیال می‌کردند بستن با آمریکا برایشان امنیت می‌آورد گویا یادشان رفته بود ما ایرانیان چند سال قبل بزرگ‌ترین پایگاه کدخدای آنان در منطقه یعنی عین‌الاسد را شخم زدیم و آمریکا کاری نتوانست بکند.
عمرانی
* سینماگران ایرانی حاضر در جشنواره کن اگر غیرت ملی داشتند آیا نباید صدای مظلومیت مردم و بخشی از جنایات آمریکا و اروپا علیه کشورمان را به گوش سینماگران جهان می‌رساندند؟ چرا در برابر ظلم و حق‌کشی به بیش از 80 میلیون ایرانی و عاشق امام رضا(ع) سکوت کردند؟
حسن احمدی
* دولت آمریکا اعلام کرده در مورد مذاکرات وین پیشنهاد جدیدی را روی میز گذاشته است. آمریکایی‌ها نشان داده‌اند که قابل اعتماد نیستند و باید همیشه به دیده شک به آنها نگاه کرد.
افشار
* آیین‌نامه مصوبه واردات خودرو باید براساس منافع مردم تنظیم بشود. بعد از ده‌ها سال تجربه و آزمون و خطا تعرفه واردات نباید خیلی بالا و به نفع دو شرکت انحصاری خودروی داخلی باشد. وگرنه هدف این واردات که مجبورشدن خودروسازان داخلی به افزایش کیفیت وکاهش قیمت است تحقق نمی‌یابد.
2542---0922
* براساس اعلام شرکت توانیر‌، کشاورزان عزیزی که از ساعت 12 تا 17 فعالیت برقی(مثل موتور چاه و...) خود را متوقف کنند در سایر ساعات شبانه‌روز از برق رایگان برخوردار خواهند شد. این خبری خوش برای کشاورزان عزیز است.
غیاث‌آبادی
* چرا برای زدن واکسن مننژیت از هر حاجی 500 هزار تومان دریافت می‌کنند؟ شایسته است همانند واکسن فلج اطفال 20 هزار تومان بگیرند.
کمال احمدی
* از وزارت ارتباطات درخواست می‌شود به جد به دنبال حل مشکل اینترنت داخلی و رسیدگی و رصد فضای مجازی بی‌در و پیکر باشند. هیچ کشوری مثل ایران فضای مجازی که به طور روزانه مثل بمب خوشه‌ای اخلاق نوجوانان و جوانان ما را به آتش می‌کشد رها نیست.
بیگجانی
* خدا را شکر که مرگ و میر ناشی از کرونا به روزانه 2و3 نفر در کشور رسید. ان‌شاءالله‌، پس از این، شاهد مرگ هیچ عزیزی از این ناحیه نباشیم. از کادر درمان و تمام کسانی که همت نمودند از بسیج، ارتش و سپاه و دیگر نهادها که مردم را از شر ویروس منحوس کرونا نجات دادند تقدیر و تشکر می‌کنیم.
بهمنی- براتی- بخشی
* دشمنان با هزینه‌های کلان تا توانستند در این سال‌ها علیه ارزش‌ها و مقدسات فیلم ساختند و مطلب منتشر کردند و خلاصه برای ایجاد ناامیدی در جامعه خودشان را کشتند ولی یک سرود چند دقیقه‌ای سلام فرمانده تمام تلاش‌های شیطانی آنان را بی‌اثر کرد و بار دیگر روح امید‌، نشاط و حرکت رو به جلو در رگ‌های جامعه به جریان افتاد.
1355---0939
* یکی از تولیدکنندگان تجهیزات نفت گفت، قطعه‌ای که تولید داخلی داشت در دولت قبل متاسفانه با پرداخت 48 میلیون یورو وارد کردند و به ما حق سکوت پیشنهاد دادند که رسانه‌ای نکنیم!
غریبی
* واقعیت این است که در کشور ما بنا به دلایل مختلف به کار نظارت و کنترل توجه و اهمیت لازم داده نشده و این زمینه‌ساز به وجود آمدن حوادث خسارت‌بار شده است. در فاجعه خونین پروژه متروپل شهر آبادان نیز معلوم شده سهل‌انگاری و سرسری گرفتن نظارت بر ساخت پروژه‌، عامل اصلی و مهم بروز چنین حادثه تلخی بوده است.دستور رئیس‌جمهور در این زمینه باید تا حل مشکل ایمنی آخرین ساختمان بدون اغماض پیگیری شود.
مقدادی و9181--0902
* امروز بچه مدرسه‌ای‌های ابتدایی هم می‌دانند که در ورزش سیاست حرف اول را می‌زند. کانادای مستعمره روباه پیر که دولتش غلام حلقه به گوش انگلیس و گاوچران‌های یانکی است معلوم است که طبق خواسته اربابانش اقدام به لغو بازی ما کند. فدراسیون فوتبال با چه نیتی سراغ چنین کاری رفته است؟
2274---0921
* رسانه‌های مزدبگیر خانواده غارتگر و جلاد پهلوی می‌گویند، استادیوم آزادی را شاه ساخت ولی جمهوری اسلامی در آن برنامه مذهبی اجرا می‌کند! به آنها باید گفت؛ باور کنید، اگر استادیوم آزادی هم در ساک شاه و درباریان جا می‌شد قطعا آن را مثل آن ده‌ها میلیارد دلار پول نفت و طلا و... این مردم با خود می‌بردند.
عالیقدر
* دادستان محترم همان‌طوری که به حق برای ساخت ناایمن یک برج در آبادان که به ازدست رفتن جان حدود 40 نفر انجامیده ورود کرد به مسئله خودرو نیز ورود کند تا شاهد مرگ سالانه بیش از 730 پروژه متروپل آبادان درسوانح رانندگی نباشیم که بخش قابل توجهی از آن به کیفیت خودروها مربوط می‌شود.
2874---0939
* از قرار معلوم فقط به 200 شعبه بانک در تهران و به هر شعبه فقط سه سهمیه وام فرزندآوری بودجه اختصاص داده شده است. با این حساب بسیاری از شهروندان مثل بنده که در سامانه وام فرزندآوری ثبت‌نام کرده‌ایم چه کنیم؟!
شربتی
* 8 ماه قبل برای وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کردم. گفتند در حال بررسی است. در حال حاضر اعلام کردند وام ودیعه مسکن افزایش پیدا کرده و قرار است دوباره ثبت‌نام بکنند. تکلیف امثال ما که سال گذشته ثبت‌نام کرده‌ایم چه می‌شود؟
صفامنش
* در شهرستان بم کرمان برای نوزادان نارس و کم‌وزن شیرخشک اپتامیل به سختی یافت می‌شود مسئولین وزارت بهداشت برای حل این مشکل اقدام کنند.
کمالوند
* با توجه به کسب درآمد کشورهای همسایه از صنعت توریسم به نظر می‌رسد ما در این زمینه از آنها عقب‌تریم. لازم است مسئولین امر تحرک بیشتری از خودشان نشان دهند.
ابراهیمی
* باید تمام فروشگاه‌ها را ملزم کرد سطلی مجزا برای جمع‌آوری کاغذ رسید کارت‌خوان‌ها اختصاص بدهند. بازیافت این کاغذها کمک بزرگی به جلوگیری از اسراف کاغذ در کشور خواهد بود.
0220---0935