kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱
معاون سیمای رسانه ملی:

برای سخن گفتن با مردم بایستی جبهه سومی را در رسانه ملی بگشاییم(اخبار ادبی و هنری)

محسن برمهانی معاون جدید سیمای رسانه ملی در جمع تهیه‌کنندگان برنامه‌های شاخص و پرمخاطب تلویزیون با بیان اینکه مخاطب‌محور است، گفت: در این دوره تحولی جدید ارتباط با مخاطب متنوع و متکثر امروز لوازم و لحنی متناسب را می‌طلبد.


به گزارش خبرنگار کیهان‌، محسن برمهانی که به تازگی از سوی رئیس ‌رسانه ملی به معاونت سیما منصوب شده است در نخستین نشست رسمی‌اش که روز چهارشنبه ۱۱ خرداد در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما در جام‌جم برگزار شد میزبان جمعی از برنامه‌سازان شبکه‌های تلویزیون بود.
معاون سیما در ابتدا بااشاره به رویکرد تحول‌محوری در دوران مدیریت جدید در رسانه ملی گفت: خواستار همکاری با ذائقه‌های مختلف فعال در بدنه سازمان صداوسیما هستیم.
وی ضمن مرور تاریخی چگونگی فضای دوقطبی در کشور از ضرورت ایجاد جبهه سوم خبر داد و گفت: برای سخن گفتن با مردم باید جبهه سومی را بگشاییم که مونولوگ و دیالوگ دوقطبی نیست.
معاون سیما با تاکید بر اینکه مخاطب، ‌محور است، افزود: تشکیل جبهه سوم که پیچیده و متنوع است لوازم و لحن متناسبی را می‌طلبد که لازمه آن در نظر گرفتن سلایق مختلف مردم و نیز واقع‌گرا بودن برنامه‌سازان است‌، نباید در خلأ صحبت کرد و تنها برای قشرهای خاص و مردم ونک تهران به بالا برنامه ساخت.
وی گفت: برنامه‌سازان به‌جای تمرکز و توجه صرف به خطوط قرمز باید از خطوط سبز بهره بیشتری ببرند‌، دغدغه‌مان به جای نگفتن‌ها به چگونگی گفتن‌ها باید تغییر کند.
برمهانی با بیان اینکه نمی‌توان برای تمام فعالیت‌های هنری و ذوقی نسخه استاندارد‌سازی پیچید گفت: اگر ایده اولیه و محتوا مناسب باشد می‌توان با نقشه راه مشخص و متناسب با فضای حاکم و پیرامون موضوع گام برداشت.
معاون سیما درخصوص دغدغه‌های تهیه‌کنندگان نیز گفت: به منظور رفع برخی دغدغه‌های شما مسائل مختلف مالی‌، اداری و...را با برگزاری نشست‌های مشترک با بخش‌های مختلف درون و برون سازمان پیگیری و رفع خواهیم کرد.
برمهانی در پایان این نشست گفت: اهمیت نقش شما برنامه‌سازان و تهیه‌کنندگان تلویزیون برای ما روشن است‌، خط مشی و سیاست رسانه ملی به همت و هنر شما روی آنتن نقش می‌بندد پس باید نگاه و فکرهای‌مان را بیشتر همسو کنیم.