kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳

سرمایه‌گذاری سنگین لابی صهیونیستی برای شکست رشیده طلیب در انتخابات آمریکا

 

برخی منابع از تلاش لابی صهیونیستی در آمریکا برای شکست «رشیده طلیب» در انتخابات مقدماتی مجلس نمایندگان آمریکا خبر دادند.
«دانیال لوب» میلیاردی یهودی آمریکایی که از اصلی‌ترین اعضای لابی اسرائیلی در آمریکا است، میلیون‌ها دلار برای شکست رشیده طلیب نماینده فلسطینی‌تبار آمریکایی در انتخابات آینده صرف کرده است. لوب کمیته ویژه‌ای تشکیل داده که ماموریت آن تلاش برای شکست رشیده طلیب در انتخابات مقدماتی آینده در ایالت میشیگان در دوم آگوست 2022 است تا او نتواند در این انتخابات پیروز شده و به عنوان یکی از اعضای حزب دموکرات در انتخابات میان‌ دوره‌ای در 8 اکتبر به نمایندگی از این حزب شرکت کند. هدف کمیته مذکور حمایت از «جانیس وینفری» رقیب رشیده طلیب در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات است.
رشیده طلیب یکی از نمایندگان سرشناس حزب دموکرات است که جزو منتقدان اصلی رژیم صهیونیستی و جنایات آن علیه ملت فلسطین است. رشیده حربی طلیب متولد سال ۱۹۷۶، سیاستمدار و وکیل آمریکا است. او عضو حزب دموکرات و عضو مجلس نمایندگان میشیگان است. او با انتخابش به عنوان نماینده مجلس نمایندگان میشیگان در ۲۰۰۹، اولین زن مسلمان این مجلس و همین‌طور اولین زن مسلمانی بود که به مجالس ایالتی کل آمریکا راه می‌یافت. او مواضع ضد صهیونیستی دارد.
رژیم آپارتاید اسرائیل روز پنجشنبه ۲۴ مرداد سال 1398 اعلام کرد که ورود ایلهان عمر و رشیده طلیب، دو نماینده وقت دموکرات کنگره آمریکا را به خاطر حمایت‌شان از جنبش بایکوت این کشور، به خاک خود ممنوع کرده است. طلیب این عضو فلسطینی تبار مجلس نمایندگان آمریکا اخیراً با اشاره به ترور «شیرین ابو عاقله» گفته بود که اسرائیل مرتکب جنایت جنگی شده است و نباید به این رژیم اجازه داد خشونت‌هایش را تکرار کند.