kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
آیت‌الله مکارم شیرازی:

توهین به مقدسات دیگر مذاهب جایز نیست

حضرت‌ آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه توهین به مقدسات دیگر مذاهب جایز نیست، گفت: ما بدون اینکه بخواهیم به مقدسات دیگران توهین کنیم راهی که انتخاب کرده‌ایم را صحیح می‌دانیم.


به گزارش رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از ره‌یافتگان مکتب اهل‌بیت(ع) از استان‌های سیستان، هرمزگان، کردستان و گلستان توهین به مقدسات دیگران را صحیح ندانست.
وی گفت: ما به مقدسات دیگران اهانت نمی‌کنیم و اجازه‌ نمی‌دهیم احدی نیز اهانت کند؛ این مطلب را نیز به صورت فتوا نوشته‌ایم و منتشر شده است؛ ولی بدون اینکه بخواهیم به مقدسات دیگران توهین کنیم راهی که انتخاب کرده‌ایم را صحیح می‌دانیم.
 حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ما می‌توانیم حتی بدون مراجعه به منابع اهل‌بیت(ع) حقانیت شیعه را اثبات کنیم، گفت: پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) می‌توانند از کتب درجه اول اهل سنت حقانیت خود را اثبات کنند.
 وی تصریح کرد: یکی از علمای اهل‌سنت پاکستان گفته بود که شیعیان می‌توانند فروع و اصول دین خود را از کتاب‌های ما اثبات کنند و کاش این روایات در کتاب‌های ما نبود.  این مرجع تقلید با اشاره به وصیت نامه تاریخی امام راحل که در آغاز آن به حدیث ثقلین اشاره شده است، بیان داشت: پیامبر(ص) در این روایت می‌فرمایند «گمراه نمی‌شوند کسانی که به قرآن و عترتم تمسک جویند، این دو هرگز از هم جدا نمی‌شوند تا در کنار حوض کوثر بر من وارد شوند».
 وی بیان داشت: حدیث ثقلین متواتر است؛ اگر تعصبی نباشد باید به وسیله همین یک حدیث نیز مکتب اهل‌بیت(ع) را بپذیریم. حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان آیه «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَـئِکَ هُمْ خَیْرُ‌ الْبَرِ‌یَّهًْ» اظهار داشت: پس از نزول این آیه نبی‌اکرم(ص) خطاب به امیرمؤمنان می‌فرمایند «تو و شیعیانت خیر البریه و بهترین هستید»؛ این روایت نشانگر آن است که برای نخستین بار لقب شیعه را پیامبر(ص) به پیروان علی(ع) داده‌اند.  استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به موج اسلام خواهی افراد به ویژه به مکتب اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: اکنون در شرق و غرب عالم همه روزه افراد زیادی به پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) می‌پیوندند؛ چرا که می‌بینند معارفی در صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه است که احدی آن را بیان نکرده است.