وزیر علوم:
ایران رتبه اول و بلامنازع تولید دانش در منطقه است
وزیر علوم گفت: دو درصد دانش جهان در ایران تولید میشود و ایران رتبه اول و بلامنازع تولید دانش در منطقه است.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی زلفیگل در اجلاسیه دانشگاههای سراسر کشور اظهارداشت: پنج اولویت بسیارمهم از جمله مرجعیت و دیپلماسی علمی فناوری، آموزش و پژوهش هدفمند، نوآوری فرهنگ و فرهنگ نوآوری، شاگرد و نوآورپروری، تولید، خدمت، تولید ثروت و سرمایه از دانش حتماً در تبیین برنامهها در نظر گرفته شود. زلفیگل بیان داشت: رتبه اول بلامنازع تولید دانش در منطقه را داریم و دو درصد تولید دانش جهان با ایران است. در بحث نانو به رتبه تک رقمی رسیدیم و در تسلیحات نظامی و امنیتی رتبه برتر را دارا هستیم. در زمینه پزشکی نیز افتخارات برای ایران است و به همین دلیل رهبری از دانشگاهها دفاع کردند، چراکه دشمنان ما به ضعف دانشگاهها امید بستهاند. وی افزود: هویتمداری و امیدوارکردن نسل جوان مورد تاکید رهبری است. فکر نکنیم که دیگران میتوانند و ما نمیتوانیم. با دست شما هر ناممکنی ممکن است. اولویت ما کشورهای همسایه است که ۶۳۰ میلیون جمعیت را در برمیگیرد. در بحث دیپلماسی علمی ارتباطاتمان باید قوی باشد و جامعه فرهیخته دانشگاهی همه با هم دیده شود.