kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۶۲۴
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
وزیر راه و شهر‌سازی خبر داد

نتایج پالایش متقاضیان نهضت ملی مسکن تا پایان همین ماه اعلام می‌شود

 
 
 
 
وزیر راه و شهر‌سازی گفت: استان‌ها قبل از پایان خرداد نتایج پالایش را نهایی و اعلام کنند تا بعد از اعلام نتایج، روند ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در اراضی تأمین شده، آغاز شود.
به گزارش وزارت راه و شهر‌سازی، نشست بررسی روند پیشرفت تأمین اراضی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ریاست رستم قاسمی وزیر راه و شهر‌سازی و مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه در بخش مسکن در ساختمان دادمان برگزار شد.
در این جلسه اعلام شد که اراضی دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است.
وزیر راه و شهر‌سازی هم در این نشست اظهار کرد: پایان خردادماه جلسه شورای‌عالی مسکن با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود و در آن جلسه استان‌ها روند تأمین اراضی، اجرا و پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن را گزارش می‌کنند. قاسمی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون اراضی قابل‌ملاحظه‌ای آماده بارگذاری واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی است، گفت: ضرورت دارد تا استان‌ها قبل از روزهای پایانی خردادماه نتایج پالایش را نهایی کرده و اعلام کنند تا بعد از اعلام نتایج پالایش، روند ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در اراضی تأمین شده، آغاز شود.
کلنگ‌زنی ۴۴۰ هزار واحد
عضو کابینه دولت سیزدهم با یادآوری اینکه حدود ۴۴۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن طی ماه‌های گذشته و در دولت سیزدهم کلنگ‌زنی شد، تأکید کرد: سیاست وزارت راه و شهر‌سازی توسعه کلان‌شهرها نیست، بلکه ساماندهی سرریز جمعیتی کلان‌شهرها در شهرهای جدید است که این مورد باید در پالایش‌ها توسط سایر شهرها مدنظر قرار بگیرد.
قاسمی افزود: ضرورت دارد تا سازمان ملی زمین و مسکن با کمک مالی به استان‌هایی که تأمین اراضی کرده‌اند در پی‌ریزی کمک کند و استان‌ها نیز در این امر اهتمام لازم را داشته 
باشند.
وی وجود کارخانه‌های متعدد سیمان و فولاد در کشور را امکانی برای سرعت دادن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد.
بر اساس اظهارات وزیر راه و شهر‌سازی، هم‌اکنون حدود هشت میلیون مستأجر و 
هشت میلیون جوان در کشور وجود دارد که باید برای این اقشار واحدهای مسکونی مناسب تولید و امکانی ایجاد شود تا طرح نهضت ملی مسکن در استان نیاز بخش عمده‌ای از متقاضیان را پاسخ 
بدهد.
ثبت‌نام وام ودیعه؛ به زودی
مدیرکل راه و شهر‌سازی استان تهران خبر داد سامانه وام ودیعه مسکن به زودی باز خواهد شد، مردم مدارک خود را آماده کنند.
خلیل محبت‌خواه در گفت‌وگو با رادیو از ثبت‌نام ۶۰۶ هزار خانوار تهرانی جهت وام اجاره مسکن (ودیعه) طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: از این تعداد فقط ۹۰ هزار خانوار استان تهران موفق به دریافت وام مذکور شده‌اند.
محبت‌خواه دلایل حذف متقاضیان را حائز شرایط نبودن، عدم مراجعه به بانک، سخت‌گیری بانک‌ها در مباحث تضامین بانکی یا سابقه مالکیت در تهران عنوان کرد.
وی یادآور شد: وام ودیعه مسکن در تهران به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است که در فصل نقل و انتقال‌های مسکن خبر خوبی محسوب 
می‌شود.
مدیرکل راه و شهر‌سازی استان تهران بیان کرد: بنا بر مصوبه ستاد تنظیم بازار، تعیین سقف برای افزایش اجاره بها تا ۲۵ درصد برای تهران، ۲۰ درصد برای کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر و ۱۵ درصد برای سایر شهرها خواهد بود.