kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۴۳۸
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲

کیهان و خوانندگان

 

* سرود موفق «سلام فرمانده» یک تک‌پدیده نیست بلکه نشان‌دهنده وجود یک جریان است. این جریان‌، گسترده بودنش‌، زنده بودنش و فراگیر شدنش را در مقاطع مختلف معجزه‌وار نشان داده است. یک بار با شهادت شهید حججی و امروز هم با یک سرود. خوش به حال تمام کسانی که با این جریان همراه هستند و به پیش می‌روند.
قاسمی
* صیادهای ما هرگز نمرده‌اند و شهیدان زنده‌اند و ناظر اعمال ما. شهیدان چون شیشه شکسته‌اند که تیزتر شده‌اند و قطعا دستشان از قبل از شهادت بازتر شده است. همان‌گونه که کارایی شهید سلیمانی بسیار بیشتر از سردار سلیمانی است. دست شهدا باز است و از این عزیزان می‌خواهیم که برای محو رژیم ددمنش و جعلی صهیونیستی و آل‌سعود و شیطان بزرگ دعا کنند و ان‌شاءالله پرچم انقلاب توسط امام خامنه‌ای عزیز به دست صاحب اصلی انقلاب حضرت حجت‌بن‌الحسن(عج) برسد.
6960---0936 و 4326---0903
* ما منتظریم سپاه قهرمان سیلی سختی بر گوش رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی بنوازد تا دل امت حزب‌الله خنک شود و این رژیم در حال فروپاشی نیز مراقب رفتارش باشد و جرأت نگاه چپ به ایران مقتدر نداشته باشد.
صلاحی
* برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای همصدا با رژیم صهیونیستی در‌باره شهادت شهید عزیز مدافع حرم صیاد خدایی این‌گونه تیتر زدند: یکی از مبارزان ایرانی نبرد سوریه ترور شد! گویا متولیان این زنجیره‌ای‌ها تمام خوراک فکری و ادبیات نگارشی‌شان از آن طرف آب می‌آید و خودشان فقط نقش کارگر را ایفا می‌کنند. یعنی طی قریب به یک دهه تا به حال نشنیده‌اند که مردم به این مجاهدان راه خدا می‌گویند مدافع حرم؟
سید اسدالله‌ هاشمی
* منظور آقای رئیسی از تصمیم سخت‌، تصمیم مبارزه با فساد و مفسدین اقتصادی و قطع کردن دستان سودجویان و غارتگران منابع ملی است. نام این اقدام را نباید تصمیم سخت گذاشت بلکه باید گفت تصمیم درست. در ضمن باید شفاف‌‌سازی هم بشود.
عروجی
* منتظر برداشته شدن گام‌های بزرگ دولت آقای رئیسی برای اصلاح مالیات، نظام بانکداری، گمرک و... هستیم. خلاصه گلوگاه‌های فساد را باید بست تا کشور پیشرفت بکند و مردم به رفاه برسند.
فضلی
* مرحوم نادر طالب‌زاده کارگردان متعهد علی‌رغم این که قبل از انقلاب در آمریکا زندگی می‌کرد و در آنجا وقتی مشغول به تحصیل بود شیفته امام و انقلاب اسلامی شد و به رغم این که بعد از انقلاب هم با آمدن به ایران‌، برخی افراد با بی‌تدبیری اموال پدری‌اش را به خاطر مسئولیت سابق در ارتش شاه مصادره کردند ذره‌ای خم به ابرو نیاورد و تا آخرین روز حیات خود مدافع نظام و انقلاب اسلامی بود. این کارگردان متعهد و دلسوز را بگذارید کنار به اصطلاح هنرمندانی که به‌رغم برخورداری از امکانات نظام‌، کاری جز ارائه چهره سیاه از نظام و راضی کردن دشمنان انقلاب بلد نیستند تا چند دلار پول کثیف از دشمنان ملت در جشنواره‌ها تصاحب کنند. جالب این که امروز برای مردم دایه مهربان‌تر از مادر هم شده‌اند!
عسگری
* بازداشت دو جاسوس خارجی فرانسوی که در پوشش توریست ولی با هدف آموزش اغتشاش به تهران سفر کرده بودند نشان داد غربی‌ها براساس مدل سال‌های 88 و 98 به دنبال پیاده‌‌سازی سناریوی تضعیف دولت به واسطه ایجاد بحران داخلی در ایران هستند تا دولت در مواجهه با بحران‌ها موفق به گرفتن تصمیم درست نشود و در مذاکرات مجبور بشود امتیاز بدهد.
خسروانی
* کشوری که ارتش خود را مامور تهیه شیر خشک کرده رئیس‌جمهور آن یعنی بایدن به درد همان کار گاوچرانی می‌خورد که سالیان سال کار اسلافش بوده است.
2274---0921
* رفت و آمدهای مقامات دولت سیزدهم به کشورهای همسایه در این مدت نشان‌دهنده اقتدار و جایگاه ویژه ایران در میان کشورهای منطقه است. راهبرد اولویت‌بخشی به روابط با همسایگان و سفرهای منطقه‌ای ایران می‌تواند علاوه‌بر تاثیرگذاری مثبت در عرصه اقتصاد در کاهش تنش منطقه‌ای و برقراری امنیت در منطقه نیز موثر باشد.
کامرانی
* مشاهده می‌شود با گسترش روابط ایران با کشورهای حوزه خلیج‌فارس سران بعضی از کشورهای عربی به طور مستقیم با رئیس‌جمهور کشورمان وارد گفت‌وگوهایی درباره مسائل منطقه شده‌اند. این موضوع می‌تواند برای ثبات منطقه مهم و موثر باشد. برای برقراری امنیت در منطقه بدون دخالت خارجی‌ها این راه یعنی توسعه مناسبات کشورمان با همسایه‌ها باید ادامه و توسعه پیدا کند.
حاجی‌پور
* اصلاح‌طلبان خودخواه هرگاه در انتخابات پیروز شدند اظهار می‌دارند این انتخابات رقابتی بود‌، ولی هرگاه مردم به آنها اقبال نکنند همنوا با دشمنان به تخریب نهادهای برآمده از نظام برمی‌آیند و یا به مردم توهین می‌کنند که فریب پوپولیستی‌ها را خورده‌اند!
سید عبدالله محمدی
* دولت قبل قیمت ارز را 9 برابر کرد و ارزش پول ملی را به سقوط کشاند. حالا عده‌ای که خود نقش بی‌بدیلی در آشفتگی ‌بازار ارز، حراج 60 تن طلا و حیف و میل 18 میلیارد دلار و... داشتند امروز دل‌سوز مردم شده‌اند! این نحو رفتار از نشانه‌های نفاق است.
خدایی
* حضرت امام خمینی(ره) فرمود خدا خرمشهر را آزاد کرد. همان خدا با فرستادن شن در طبس توطئه شیطان بزرگ را با ساقط کردن هواپیمایشان نقش بر آب کرد. همان خدا توطئه‌ها و فتنه‌های قطب‌زاده، کودتای نوژه، فتنه آمل، آذربایجان، کردستان،تروریسم دهه شصت‌، فتنه نفاق 88 و 98 را هم خنثی کرد و همان خداوند هم پشتیبان دولت مردمی و خدمتگزار دکتر رئیسی است. درود خداوند بر روح پرفتوح شهدا و ایثارگران فتح خرمشهر.
اخلاقی‌پور
* رمز موفقیت اجرای طرح اصلاح پرداخت یارانه‌ها کنترل تورم است. هر اقدام اقتصادی باید با هدف کنترل تورم صورت بگیرد. حال که دولت سیزدهم ارز ترجیحی چهار قلم را حذف کرده باید همراه با این جراحی اقتصادی بتواند تورم به وجود آمده را نیز مهار بکند.
سبحانی
«پاسخ شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه»
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه، یک‌شنبه مورخ ۱۸/2/۱۴۰۱ صفحه ۲ با مضمون: مترو در روز جهانی قدس. ضمن سپاس فراوان از این مسافر و شهروند گرامی، به اطلاع می‌رساند: جهت برگزاری هر چه با شکوه‌تر روز جهانی قدس و عید سعید فطر جلسات هماهنگی بین واحدهای مختلف سازمان برگزار و پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم اتخاذ گردید. در روز جهانی قدس با توجه به اعلام قبلی مبنی بر آغاز مراسم از ساعت ۱۰:۳۰ شرکت بهره‌برداری مترو از ساعت ۹ تا ۱۴ در کلیه ایستگاه‌های مترو اقدام به پذیرش مسافر به صورت رایگان نمود و از طریق مرکز فرمان آمار مسافر به صورت لحظه به لحظه از طریق مشاهده تصاویر و ارتباط با اتاق کنترل ایستگاه‌ها پایش شد. با خلوت شدن ایستگاه‌ها در ساعت ۱۴:۰۰ به کلیه ایستگاه‌ها به جز ایستگاه‌های میدان انقلاب اسلامی، تئاتر شهر و میدان ولیعصر که در مرکزیت مسیر راهپیمایی و دانشگاه تهران قرار داشتند اعلام شد تا پذیرش رایگان مسافر را تا زمان خلوتی ایستگاه‌های مورد اشاره تا ساعت ۱۵:۰۰ ادامه دهند، ضمن این که به مسئولان کلیه ایستگاه‌ها اطلاع‌رسانی شد تا در این روز از پذیرش مسافرانی که بلیت ندارند و یا به هر علتی قادر به تامین بلیت نمی‌باشند ممانعت بعمل نیاورده و پذیرای ایشان باشد.