kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۴۲۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳

فاجعه متروپل و شعبده‌بازی مدعیان اصلاحات برای تبرئه خود

طیف آلوده به سیاسی‌کاری و معروف به کاسب‌کاری با خون مردم در ادامه رویکرد همیشگی خود مبنی بر سیاه‌نمایی از ایران، تقلا می‌کنند افکار عمومی را از مسئولیت خود در قبال حادثه تلخ و تاسف‌بار متروپل آبادان منحرف کند.

 

سرویس سیاسی-

با گذشت پنج روز از حادثه فروریختن برج 10 طبقه متروپل آبادان همچنان گروه‌های امدادی استان خوزستان و گروه‌های اعزامی استان‌های معین مانند اصفهان و تهران که متشکل از نیروهای اورژانس، امداد‌ونجات هلال‌احمر، آتش‌نشانی و... هستند، به علاوه گروه‌ها و نیروهای زیرمجموعه سپاه به‌طور محسوسی به چشم می‌خورد.
بنا بر اظهارات کارشناسان حاضر در منطقه عملکرد این گروه‌ها با ابزار و ادوات مهندسی خاص مواقع بحران کار آواربرداری را تا حدودی سرعت ببخشده است. همچنین حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر کشور، امام جمعه خوزستان در صحنه در کنار دستورات اکید رئیس‌جمهور و رهبر انقلاب برای بهره‌گیری از تمام امکانات برای کمک‌رسانی به مصدومان و خانواده جان‌باختگان حادثه نشان از حضور تمام‌قد مسئولان برای انجام وظیفه در کنار مردم آبادان است.
این در حالی است که درست از لحظات اولیه پس از فروریختن برج متروپل در آبادان، این خبر به یکی از سوژه‌های داغ رسانه‌های معاند تبدیل شده و رسانه‌های فارسی‌زبان برون‌مرزی با انتشار اخبار و همچنین کلیپ‌هایی از فروریختن نمای این ساختمان، در تلاش بوده‌اند که همچنان بر طبل ناامیدی و ناکارآمدی مسئولان بکوبند و مردم را در مقابل دولت قرار دهند و این‌گونه موجی از اخبار منفی را در سطح کشورمان انعکاس دهند؛ از سوی دیگر برخی فعالین و رسانه‌های اصلاح‌طلب هم با رسانه‌های معاند همراه شده‌اند و در تلاشند این اتفاق را یکی از ناکارآمدی‌های دولت سیزدهم القا کنند.
مهره‌های سیاسی جریان اصلاحات از روز وقوع حادثه متروپل برخی با القای بی‌اعتمادی میان مردم و امدادرسان‌ها و انتشار دروغ‌هایی مانند دادن عنوان جشن به مراسم معنوی امام زمان و... نه‌تنها نقشی در کمک‌رسانی و تسهیل حادثه ندارند بلکه عامدانه زمینه آسیب‌های جانی و روحی به مردم را تشدید می‌کنند.
در همین رابطه یکی از سران فتنه در پیامی بدون اشاره به مقصران اصلی این حادثه تلخ و ناگوار مدعی شده است: «امیدوارم دست‌اندرکاران امور از این پیشامدها علاوه‌بر اظهار تأسف، درس‌ها و پندهای لازم را برای تدبیر بهتر امور و طرح و اعمال برنامه‌هایی که مانع این حوادث تلخ و کاهش آسیب‌های آن گردد، بگیرد.»
همچنین یکی از نماینده‌های اصلاح‌طلب و حاشیه ساز مجلس دهم با انتشار توئیتی مدعی شد: «وقتی می‌خواهید جشن بگیرید نگاهی به تقویم بیندازید مقارن با شهادت امام جعفر صادق‌(ع) نباشد، نگاهی هم به گوشه و کنار کشور بیندازید مردم عزادار عزیزان از دست رفته‌شان نباشند.»
یکی از فعالین رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب هم در صفحه خود در توئیتر ادعا کرد: «اگر شهاب‌سنگی بیاید و برخی کشته شوند مسئولیت متوجه حکومت نیست گرچه همدردی و‌ جبران باید کرد. ولی در آوار متروپل مسئولیت مستقیم دارند چون مردم به‌واسطه نظارت نهادهای حقوق‌بگیر حکومتی در چنین سازه‌ای ساکن شده‌اند. از این حیث فراتر از همدردی باید عذرخواهی کرد، سکوت کردن که فاجعه است».
وقاحت و بی‌شرمی طیف مدعی اصلاحات در سیاسی‌کاری و کاسبی با خون مردم و ‌اندوه بازماندگان این حادثه که کار پلشت‌سیرتان و نفاق‌افکنان است‌، در حالی است که که سازنده ساختمان فروریخته آبادان، چهره ماندگار دولت روحانی و وزارت صمت است و افتتاح این ساختمان هم در زمان استاندار پرحاشیه خوزستان در دولت قبل یعنی غلامرضا شریعتی است؛ فردی که بعد از تودیع در این سمت، ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ برای یک دوره چهار ساله به عنوان «رئیس‌سازمان ملی استاندارد ایران» از سوی حسن روحانی منصوب شد.
این طیف آلوده به سیاسی‌کاری و معروف به کاسب‌کاری با خون مردم در ادامه رویکرد همیشگی خود مبنی بر سیاه‌نمایی از ایران، تقلا می‌کنند افکار عمومی را از مسئولیت خود در قبال این حادثه منحرف کنند. در حالی که در ماجرای تخلفات ساختمان فروریخته آبادان، اسامی متعددی از مدیران و چهره‌های نزدیک به دولت روحانی (دولت برآمده از همین جریان) که مکررا هم مورد تجلیل قرار گرفته بودند به چشم می‌خورد؛ موضوعی که ضرورت سالم‌‌سازی مدیریتی و آواربرداری از سوءتدبیرهای دولت قبل را دوچندان می‌سازد.
حسین عبدالباقی، مالک و سازنده ساختمان متروپل آبادان که فروریخت، پیش‌تر لوح تقدیر «خیر امنیت‌ساز» را در زمان حسن روحانی دولت تدبیر و امید دریافت کرده و سال ۹۷ به عنوان «کارآفرین برتر منطقه آزاد اروند» و «چهره ماندگار صنعت ساختمان» از طرف وزارت صنعت انتخاب شده بود. او به رانت‌خواری و فساد اقتصادی متهم است؛ یعنی سازنده ساختمان فروریخته آبادان، چهره ماندگار دولت روحانی و وزارت صمت محسوب می‌شود.
موضوعی که نشان می‌دهد طیف بی‌اخلاق، مسئولیت‌گریز و سیاسی‌کار مدعی اصلاحات، در تلاشند با تکرار هدفمند این قبیل مسائل و تحریک عواطف و احساسات مردم داغدار خوزستان بلکه سراسر ایران‌، از زیر بار پاسخگویی نسبت به فجایع مدیریتی دولت مطبوع‌شان رذیلانه بگریزند.