kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۴۱۸
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷

شهادت و مجروح شدن ۲ نفر در سانحه واحد تحقیقاتی وزارت دفاع

سانحه در یکی از واحدهای تحقیقاتی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منجر به شهادت و مجروح شدن دو نفر از کارکنان این مجموعه شد.


روابط عمومی وزارت دفاع، در اطلاعیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: عصر روز چهارشنبه (۴ خرداد) طی سانحه‌ای که در یکی از واحد‌های تحقیقاتی وزارت دفاع در منطقه‌ پارچین به وقوع پیوست؛ مهندس احسان قدبیگی به شهادت رسید و یکی دیگراز همکاران ایشان دچار جراحت شد.
در این اطلاعیه آمده است که تحقیقات برای چگونگی علت این سانحه در دست بررسی است.
رسول جلیلی رئیس‌دانشگاه صنعتی شریف در پیامی ضمن تبریک و تسلیت شهادت دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: امنیت پایدار، آرامش و اقتدار ایران اسلامی، نتیجه کوشش و مجاهدت فرزندان شجاع، انقلابی و فرهیخته‌ای است که در مسیر پیشرفت این مرز و بوم از هیچ کوششی دریغ ندارند و پس از فراغت از تحصیل در نقش‌ها و مسئولیت‌های کلیدی کشور، مشغول خدمت و تلاش جهادی هستند.
جلیلی در این پیام آورده است: اکنون که فرزند نخبه دانشگاه صنعتی شریف، احسان قدبیگی، ورودی ۹۱ دانشکده مهندسی مکانیک، در حادثه منطقه تحقیقاتی پارچین به شهادت رسیده است، این عروج آسمانی را به خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف و ملت عزیز ایران تبریک و تسلیت گفته، از خداوند منان برای خانواده، بستگان و هم‌دوره‌ای‌های ایشان آرزوی صبر داریم.
مراسم تشییع شهید اقتدار میهن
مراسم تشییع شهید مهندس «احسان قدبیگی» همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور خیل عظیم جمعیت در اراک برگزار شد. مراسم تشییع شهید «احسان قدبیگی» ساعت ۱۰ صبح روز جمعه از میدان شهدا به سمت مصلی اراک آغاز و پس از اقامه نماز جمعه از مصلی بیت‌المقدس به سمت گلزار شهدای اراک تشییع شد.
مراسم تشییع این شهید والامقام از میدان شهدای شهر اراک با حضور یگان‌های نظامی و انتظامی استان، مسئولان و اقشار مختلف مردم استان مرکزی همزمان با راه افتادن کاروان غم امام صادق(ع) تا مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد.
شهید والامقام مهندس احسان قدبیگی از نخبگان استان مرکزی بود
به گزارش تسنیم؛ مادر شهید قدبیگی در حاشیه مراسم تشییع این شهید در مصلای بیت‌المقدس اراک در جمع مردم و خبرنگاران اظهار داشت: فرزندم عاشق خدمت به مردم بود، وی عاشق مردمش و مؤمن بود و برای خدمت کارمند وزارت دفاع شد، آنجا با تمام وجود تلاش کرد تا آنکه به شهادت رسید، فرزندم یک سال هم نشده است که ازدواج کرده است.
براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته مراسم وداع با این شهید دانشمند کشورمان شب جمعه همزمان با شب شهادت رئیس ‌مکتب تشیع، شیخ‌الائمه حضرت امام جعفر صادق(ع) در مسجد ساعت اراک با حضور مردم استان و عزاداران امام صادق(ع) برگزار شد.