kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۴۰۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
وزیر بهداشت در بازدید از بیست و سومین نمایشگاه ایران سلامت:

مقدمات صادرات 4 میلیون دُز واکسن ایرانی به سایر کشورها فراهم شده است

 

وزیر بهداشت گفت: مقدمات صادرات
چهار میلیون دُز واکسن از ایران به سایر کشورها فراهم شده و هم اکنون صادر‌کننده واکسن به ونزوئلا هستیم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی در بازدید از بیست و سومین نمایشگاه ایران سلامت 1401 با حضور در نشست هم‌اندیشی و گفت‌وگوی تشکل‌های دانش بنیان، تولیدکنندگان و تامین کنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی با اشاره به درخواست تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی مبنی بر پرداخت بدهی وزارت بهداشت به آنان، اظهارداشت: وزارت بهداشت را با بدهی‌های سنگین معوقه تحویل گرفتم، ولی خوشبختانه مقرر است از صندوق توسعه 23 هزار میلیارد تومان به نظام سلامت تعلق بگیرد که با این تخصیص، پرداخت بدهی‌مان به تولیدکنندگان نیز طی ماه‌های آینده انجام خواهد شد.
عین‌اللهی خطاب به تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی خاطرنشان کرد: ما به شرکت‌های دانش بنیان فعال و واقعی نیاز داریم و دانشگاه‌ها نیز در کنار این شرکت‌ها قرار دارند. علاوه‌بر این برای پایش امور و فسادستیزی نیازمند اصلاح فرآیندها هستیم. تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی باید در جریان تولید و صادرات به وحدت برسند و یک کنسرسیوم تشکیل دهند تا راحت‌تر به بازارهای بین‌المللی دست یابند.
وی همچنین یادآور شد: مقدمات صادرات چهار میلیون دوز واکسن از ایران به سایر کشورها فراهم شده و هم اکنون صادر‌کننده واکسن به ونزوئلا هستیم.
درخواست تسریع در مسیر تایید جهانی
واکسن ایرانی کرونا
وزیر بهداشت پیش از این در سخنرانی در سالن اصلی مجمع جهانی سلامت در ژنو سوییس با انتقاد از تبعیض‌های بهداشتی موجود در جهان، گفت: اینکه سازمان بهداشت جهانی (WHO) تاکنون نتوانسته این بی‌عدالتی‌ها را رفع کند.
بهرام عین اللهی در دیدار با دکتر المنظری مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی هم با اشاره به جزئیات این بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌ها، افزود: به عنوان مثال سیستم کواکس در قبال پول دریافتی نتوانست در شرایط سخت کرونا به همه تعهدات خود به موقع عمل نماید.
وی از مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی خواست هر چه سریعتر مراحل قانونی تایید واکسن‌های ایرانی کرونا طی شود.