kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۱۸۳
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱

نارضایتی بی‌سابقه از اوضاع اقتصادی درآمریکا، 69 درصد مردم اقتصادشان را «بد» ارزیابی می‌کنند

 

سرویس خارجی-
نتایج نظرسنجی جدیدی که نشریه «هیل» منتشر کرده نشان ‌می‌دهد که ۶۹ درصد از آمریکایی‌ها وضعیت اقتصادی کشورشان را «بد» ارزیابی می‌کنند، در حالی که این میزان همین دو ماه پیش حدود ۴۶ درصد بود.
با گذشت تقریبا یک سال و نیم از ریاست‌جمهوری «جو بایدن»، روند نزولی میزان رضایت از عملکرد وی در واکنش به شکست‌های دولتش در سیاست خارجی و مدیریت بحران اقتصادی ادامه دارد برآوردها حاکی است در صورت ادامه روند فعلی، جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در نوامبر(آذر 1401) به پیروزی برسند. مهم‌ترین چالش داخلی این روزهای آمریکا بنابر اعلام کارشناسان و مقاما ت این کشور افزایش نرخ تورم است. مطابق اعلام وزارت کار آمریکا، نرخ تورم بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در دوازده ماهه منتهی به مارس گذشته(اسفند1400) به بالاترین سطح در چهل سال گذشته رسیده طوری که مصرف کنندگان آمریکایی فشار تورم را در امور و خریدهای روزمره خود کاملا احساس می‌کنند. مردم آمریکا بایدن را مقصر وضعیت کنونی کشورشان می‌دانند و بایدن پوتین را!
حالا نتایج نظرسنجی‌های جدید نیز نشان می‌دهد که ۶۹ درصد از آمریکایی‌ها یعنی دو سوم مردم این کشور اقتصاد کشورشان را «بد» ارزیابی می‌کنند، در حالی که این میزان همین دو ماه پیش حدود ۴۶ درصد بود.
ایسنا در این رابطه به نقل از پایگاه خبری «هیل»، نتایج نظرسنجی موسسه «سی.بی.اس-یوگاو »که در بازه ۱۸ تا ۲۰ می(28 تا 30 اردیبهشت) انجام شده را منتشر کرده که نشان می‌دهد، بیش از ۶۰ درصد آمریکایی‌ها وضعیت کشورشان را با صفات «مشوش» و همچنین «نگران‌کننده» و «ناامیدکننده» توصیف کرده‌اند.
بر اساس این گزارش جمهوری‌خواهان آمریکا موضوع تورم را به عنوان نقطه اصلی تبلیغات انتخاباتی خود در نظر گرفته و انتظار دارند این مشکل در روز انتخابات به نفع آنها تمام شود. در مقابل، دموکرات‌های آمریکا نیز وعده می‌دهند که هنوز بهترین حزب برای ترمیم مسئله افزایش قیمت‌ها هستند و در عین حال رای‌دهندگان را در قبال مسائل دیگری مانند حقوق مربوط به سقط جنین و رسیدگی به مسئله تشدید نژادپرستی سفیدپوستان، پس از تیراندازی جمعی اخیر در منطقه بوفالوی نیویورک که منجر به کشته شدن ۱۰ تن شد، بسیج می‌کنند.در نظرسنجی جدید، اکثریتی شکننده معادل ۵۱ درصد از آمریکایی‌ها برچسب «ضعیف» را برای حزب دموکرات انتخاب کردند، در حالی که ۴۹ درصد با توصیف دموکرات‌ها به عنوان «افراطی» موافق بودند. بیش از ۳۰ درصد از آمریکایی‌ها هم گفتند که دموکرات‌ها «در دسترس» و «موثر» هستند.در همین حال، حدود ۵۴ درصد از آمریکایی‌ها گفتند که جمهوری‌خواهان «افراطی» هستند، در حالی که نیمی از آمریکایی‌ها گفتند که جمهوری‌خواهان “نفرت‌انگیز” هستند.بر اساس این نظرسنجی اگر جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۲۲ به دست بگیرند، بیش از دو سوم حامیان جمهوری‌خواه معتقدند جو بایدن
رئیس‌جمهور آمریکا باید استیضاح شود.
بحران شیرخشک
بحران شیر خشک نیز در بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا ادامه دارد و در ادامه تلاش‌های دولت جو بایدن برای برطرف کردن این بحران، رسانه‌ها خبر دادند که هواپیمای نظامی این کشور اولین محموله شیر خشک را از آلمان وارد آمریکا کرده‌اند.
به گزارش «ام‌اس‌ان»، هواپیمای نظامی آمریکا حامل چندین تن شیر خشک مورد نیاز کودکان از آلمان، یکشنبه در فرودگاهی در ایالت ایندیانا فرود آمد.» طبق گزارش این رسانه آمریکایی، «کمبود شیر خشک
ناشی از مشکلات تولید و مشکلات زنجیره تامین، مشکلات بزرگی را برای هزاران والدین آمریکایی ایجاد کرده و آنها را به جست وجوی دیوانه‌وار برای این محصول واداشته است.»
بنا بر اعلام کاخ سفید، هواپیمای وزارت دفاع آمریکا روز یک شنبه از پایگاه هوایی آمریکا در رامستاین آلمان با محموله بیش از ۷۰ هزار پوند شیر خشک به آمریکا پرواز کرد.
وضعیت فوق‌العاده شیرخشک در نیویورک
همچنین در پی بحران شیرخشک شهردار دموکرات نیویورک به منظور مقابله با این بحران در این شهر وضع اضطراری اعلام کرد. شبکه «فاکس نیوز» گزارش داد که در بحبوحه کمبود سراسری شیر خشک در آمریکا، «اریک آدامز» شهردار دموکرات نیویورک وضعیت اضطراری اعلام کرد تا این شهر بتواند با بالا رفتن قیمت این محصول اساسی مورد استفاده خانواده‌ها مقابله کند.این شهردار هم‌حزبی جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه این بیانیه را اعلام کرد. دفتر اریک آدامز
خبر داد با این اقدام شهردار، اداره «حمایت از مصرف کنندگان و کارگران نیویورک» اختیار لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت شیر خشک در این شهر را به دست آورده است.شهردار نیویورک در فرمان اعلام وضعیت اضطراری در این شهر آمریکا تصریح کرد که بحران کمبود شیر خشک در خانواده‌های نیویورک باعث ایجاد «درد و اضطراب غیرقابل تصور» شده است.