kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۱۶۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲
رئیس ‌اتحادیه نمایشگاه‌داران مطرح کرد

کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو 

 
 
 
رئیس ‌اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو خبرداد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید موتمنی در مورد وضعیت بازار خودرو تصریح کرد: بازار خودرو در رکود سنگینی قرار دارد؛ به‌گونه‌ای که فروشنده زیاد است اما به دلیل انتشار اخبار مربوط به واردات، خریداران تمایلی به خرید ندارند و عقب‌نشینی کرده‌اند تا ببینند چه می‌شود.
او افزود: قیمت خودرو در بازار روند کاهشی به خود گرفته اما همچنان نسبت به اسفند ماه سال گذشته و اوایل سال جاری، بالاست و منطقی نیست. نکته قابل توجه آنکه اغلب قیمت‌ها روی کاغذ است و نمی‌توان گفت که خودرو با آنها مورد معامله قرار می‌گیرد.
رئیس ‌اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید کرد: در صورتی که وضعیت عرضه بهبود یابد و نیاز بازار چه از طریق واردات و چه از طریق تولید داخل تأمین ‌شود، قطعاً فاصله قیمتی ایجاد شده بین کارخانه و بازار برطرف می‌شود. 
گفتنی است، قیمت پژو 206 تیپ 2 که به 320 میلیون رسیده بود با کاهش حدود 15 میلیون تومانی 305 میلیون تومان شده است. همچنین پراید با کاهش پنج میلیون تومانی از قیمت 207 میلیون به 203 میلیون تومان رسیده است.
علاوه ‌بر این سمند LX با کاهش دو میلیونی با قیمت 303 میلیون تومان، رانا پلاس با کاهش دو میلیون تومانی با قیمت 300 میلیون تومان، تیبا صندوق دار با کاهش سه میلیون تومانی با قیمت 192 میلیون تومان و کوییک اتوماتیک با قیمت 345 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.
پایان مهلت ثبت‌نام خودرو
در همین حال مدیرکل دفتر صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت آخرین مهلت ثبت‌نام خودرو در سامانه تخصیص یکپارچه را صبح امروز اعلام کرد.
عبدالله توکلی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: ثبت‌نام خودرو در سامانه تخصیص یکپارچه خودرو تا ساعت 9 صبح امروز سه‌شنبه سوم خرداد امکان‌پذیر است و بعد از آن چنین امکانی وجود ندارد. 
وی افزود: با توجه به افزایش تولید کامل توسط خودروسازان و الزام عرضه آن در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، عرضه‌های متنوع آتی خودرو متعاقبا اعلام می‌شود و البته این روند عرضه پایدار ادامه خواهد یافت. 
گفتنی است، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به نشانی
 sale.iranecar‌.com از روز سه‌شنبه 27 اردیبهشت رسما کار خود را آغاز کرد و براساس اعلام وزارت صمت این سامانه هر سه ماه یک‌بار حدود 200 الی 300 هزار خودرو از طریق قرعه‌کشی به متقاضیان عرضه می‌کند.