kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۰۱۴
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹

شب ناآرام کرانه باختری صهیونیست‌ها نوجوان 17 ساله را با 11 گلوله به شهادت رساندند

در ادامه داستان طولانی وحشیگری صهیونیست‌ها، در کرانه باختری نظامیان این رژیم با یورش دوباره به «جنین» یک نوجوان 17 ساله را با شلیک 11 گلوله به شهادت رساندند. شماری از جوانان فلسطینی نیز در این یورش مسلحانه زخمی شده‌اند.
 
 
سرویس خارجی-
 
کرانه باختری این روزها به شدت نا آرام است طوری که هر لحظه، احتمال انفجار بزرگی مردمی در آن می‌رود. از یک سو جوانان فلسطینی بر طبل مقاومت و استقامت تا پای جان می‌کوبند و از سوی دیگر صهیونیست‌ها در استیصال کامل هیچ محدودیتی به خرج نمی‌دهند و فقط دیوانه وار می‌کشند. 
ماجرا از این قرار است که این بار نظامیان رژیم صهیونیستی جمعه برای شاید هزارمین بار به جنین یورش بردند و یک نوجوان فلسطینی را وحشیانه به رگبار بستند. «عرب ۴۸» در این باره نوشته، وزارت بهداشت فلسطین ضمن اعلام شهادت این نوجوان ۱۷ ساله گفته یک فلسطینی ۱۸ ساله دیگر نیز هنگام یورش صهیونیست‌ها به خیابان «حیفا» در جنین با 9 گلوله جنگی زخمی شده و در اتاق عمل زیر جراحی است. 
در ادامه این گزارش آمده، به محض اعلام شهادت «امجد فاید»، یک راهپیمایی از مقابل بیمارستان «ابن سینا» راه افتاد و معترضان پیکر این شهید را بر دوش گرفتند. فلسطینی‌ها شعارهایی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی سر دادند و خواستار تقویت وحدت ملی شدند.
روز جمعه نیز دست‌کم ۶۵ فلسطینی در درگیری‌ها با نیروهای صهیونیستی در شهرک‌های بیتا و بیت دجن در نابلس زخمی شدند. جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای با تایید این خبر اعلام کرده که از این تعداد ۱۳ تن با گلوله پلاستیکی زخمی شده‌اند. 
درگیری‌ها در اطراف جبل صبیح در شهرک بیتا رخ داده و در جریان آن جوانان فلسطینی عکس شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی را در دست داشتند. نیروهای صهیونیست تعدادی از فلسطینی‌ها را نیز مناطق مختلف کرانه باختری را هم بازداشت کرده‌اند.
در هفته گذشته نیز چهار فلسطینی از جمله خبرنگار شبکه «الجزیره» «شیرین ابوعاقله» به شهادت رسیده بودند. طی این هفته همچنین ۱۰۵ نقطه در کرانه باختری شاهد درگیری میان فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم اشغالگر، هفت عملیات تبادل تیراندازی و ۱۷ مورد پرتاب بمب دستی و کوکتل مولوتوف بود. رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین گزارش دادند که پس از کشته شدن یک افسر یگان ویژه ارتش این رژیم بر اثر جراحت وارده به وی در درگیری مسلحانه در جنین، ارتش استفاده از بالگرد رزمی در کرانه باختری را بررسی می‌کند. 
 20 شهید در جنین طی 30 روز
اردوگاه «جنین» در غرب شهر جنین، واقع در شمال کرانه باختری این روزها و هفته‌ها به کابوسی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است؛ اردوگاهی که همچون دیگر شهرهای کرانه باختری خبری از پرتاب سنگ و حمله با چاقو نیست، بلکه جوانان اردوگاه با سلاح گرم به سوی صهیونیست‌ها شلیک می‌کنند. می‌توان گفت که جنین در حال تبدیل به کانون مقاومت مسلحانه و غزه‌ای دیگر آن هم در شمال کرانه باختری است. به نوشته وبگاه شهاب نیوز، 
با شهادت «امجد الفاید» نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی اهل اردوگاه «جنین» در شمال کرانه باختری، تعداد شهدایی که این اردوگاه از ابتدای ۲۰۲۲ تقدیم آرمان فلسطین کرده، به ۲۰ مورد افزایش یافت. بیشتر این شهدا در جریان انجام عملیات‌های شهادت‌طلبانه و فداکارانه به شهادت رسیده‌اند. 
بنت: در خطریم
خبر دیگر اینکه در واکنش به خروج یکی دیگر از اعضای دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی از کنست، نخست‌وزیر این رژیم نسبت به آینده رژیم اسرائیل ابراز نگرانی کرده است. 
به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی،دولت فعلی رژیم اسرائیل در تلاش است تا  «گیدا ریناوی زعبی»، نماینده عرب و معاون رئیس‌کنست را متقاعد کند که خروج خود را از کنست لغو کند. روز پنجشنبه «زعبی» خروج خود را از کنست و ائتلاف حاکم اعلام کرد و در نتیجه این اقدام ائتلاف حاکم اکنون تنها ۵۹ کرسی از ۱۲۰ کرسی را در اختیار دارد. «بنت» در بیانیه‌ای که در توئیتر خود منتشر کرد، گفته: «آینده اسرائیل در خطر است و ما باید برای حفظ وحدت مردم خود بجنگیم، زیرا کشور دیگری نداریم.»
گفتنی است تا یک ماه پیش، دولت ائتلافی رژیم اسرائیل ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را در اختیار داشت، اما با استعفای عیدیت سیلمان از حزب یمینا در آوریل گذشته این تعداد کاهش یافت و با استعفای زعبی شمار کرسی‌های فعلی ائتلاف حاکم به ۵۹ کرسی تقلیل یافت.این درحالی است که احتمال داده می‌شود اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق این رژیم از جدا شدن زعبی از ائتلاف دولت استفاده کرده و طی جلسه چهارشنبه کنست طرح انحلال دولت را ارائه کند و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شود.