kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۹۹۹
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳
حجت‌الاسلام ابراهیمی:

هیچ دولتی جرأت حذف ارز ترجیحی را نداشت یارانه به دست مردم نمی‌رسید

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه هیچ دولتی جرأت حذف ارز ترجیحی را نداشت، گفت: اگر این جراحی با مشارکت مردم و مسئولان به نتیجه برسد، اقتصاد کشور شکوفا می‌شود
 
 
 
 
.
حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با مهر، درباره طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و فلسفه ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی، گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی با سیاست و فلسفه‌ای ایجاد شد. فلسفه هدفمندی یارانه‌ها که در دولت محمود احمدی‌نژاد به وجود آمد، از این قرار بود که فقط به محرومین داده شود؛ اما سیاست‌ها به‌گونه‌ای تغییر کرد که این یارانه‌ها به همه مردم تعلق گرفت حتی افرادی که در خارج از کشور بودند.
وی ضمن اشاره به اینکه در گذر زمان هدف در پرداخت یارانه‌ها تغییر کرد، تصریح کرد: در دولت حسن روحانی همین روند برای تخصیص یارانه‌ها به همه مردم ادامه یافت.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: بعد از ایجاد ارز 4200 شاهد رانت‌ها، دزدی‌ها و فسادهای بسیاری بودیم.
حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه دولت یارانه کالاهای اساسی را پرداخت می‌کرد تا ارزان به دست مردم برسد، گفت: متاسفانه سرنوشت کالاها به چند صورت تغییر می‌کرد و به دست مردم نمی‌رسید، برخی کالاها در گمرک ناپدید می‌شدند یا گاهی مشخص نبود بیرون از گمرک به کجا رفته‌اند، گاهی سودجویان کالاها را از طریق مرز به کشورهای همسایه می‌فروختند، برخی دیگر در داخل کشور احتکار می‌کردند و مدتی بعد اجناس را به قیمت آزاد به فروش می‌رساندند.
وی با تاکید بر اینکه دولت قبل میلیاردها دلار از طریق ارز ۴۲۰۰ تومانی خرج می‌کرد، اما چیزی به مردم و مصرف‌کنندگان نمی‌رسید، بیان داشت: دولت سیزدهم در این زمینه فداکاری کرده است، چراکه هیچ دولتی جرأت نمی‌کرد این کار را انجام دهد، حجت‌الاسلام رئیسی در این باره قدم خوبی برداشت و اقدام مهمی را شروع کرد.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: اگر آقای رئیسی بتواند این جراحی را با مشارکت مردم و مسئولان به نتیجه برساند، اقتصاد کشور علی‌رغم همه تحریم‌ها شکوفا خواهد شد و وضعیت مردم نیز بهتر می‌شود. با این روند امید است یارانه ۴۲۰۰ تومانی به طیف نیازمند و مصرف کنندگان واقعی
برسد.