kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۹۳۸
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱

نفوذ پهپادی به سرزمین‌های اشغالی گنبدآهنین باز هم خودزنی کرد

بنابر اعلام منابع فلسطینی، پهپاد مقاومت فلسطین پس از نفوذ به آسمان سرزمین‌های اشغالی، تصاویر مهمی را به مرکز مخابره و صهیونیست‌ها را در عمل انجام شده قرار‌داده است. صهیونیست‌ها هم که پیش از این بارها پهپادهای خود را به اشتباه سرنگون کرده‌اند می‌گویند، این پهپاد را پیش از بازگشت به غزه سرنگون کرده‌اند!

سال گذشته مثل همین روزها جنگی بی‌سابقه در فلسطین اشغالی آغاز شد که این بار بر خلاف همه هفت دهه تاریخ اشغال فلسطین، جنگ با ابتکار گروه‌های مقاومت فلسطین و در پاسخ به سرکوب شهروندان فلسطینی در مسجدالاقصی جرقه خورد. سایه جنگ سال گذشته مقاومت فلسطین و صهیونیست‌ها با عنوان «نبرد قدس» هنوز بر سر تحولات فلسطین سنگینی می‌کند و در سالگرد این جنگ، سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتشار صحنه‌هایی از شهرک‌های صهیونیست نشین در مجاورت نوار غزه برای رژیم صهیونیستی خط و نشان کشیده است. سرایا القدس اعلام کرده که این تصاویر توسط پهپادهای آن و پس از نفوذ موفقیت‌آمیز این پهپادها به اراضی اشغالی ثبت شده‌اند.
شاخه نظامی جهاد اسلامی همچنین اعلام کرده که پهپادهای مذکور سالم به پایگاه خود بازگشته‌اند. پهپادهای مقاومت فلسطین درحالی سالم به پایگاه خود بازگشته‌اند که سامانه‌های پدافند هوایی موسوم به «گنبد آهنین» ارتش رژیم صهیونیستی هرازچند گاهی از بیم پهپادهای مقاومت، پهپادهای خودی را به اشتباه هدف قرار می‌دهند و ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه به هدف قرار‌دادن اشتباهی یک پهپاد خودی در الجلیل اذعان کرد. ماجرا از این قرار بود که در ابتدا صبح پنجشنبه رسانه‌های صهیونیستی، از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار و شنیده شدن صدای انفجار در مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان خبر دادند. همزمان برخی رسانه‌های این رژیم اعلام کردند که گنبد آهنین به سمت یک پهپاد متعلق به حزب‌الله موشک شلیک کرده و آن را ساقط کرده است، اما دقایقی بعد رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که در این تشخیص اشتباه کرده و آژیرهای هشدار هم به اشتباه به صدا
درآمده است.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده، هیچ شیء پرنده‌ای از لبنان وارد حریم هوایی این رژیم نشده و فعال کردن گنبد آهنین در نتیجه یک اشتباه در تشخیص بوده است. کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده، ارتش این رژیم به سمت پهپاد خودی شلیک کرده است. وب‌سایت الکترونیکی روزنامه «یدیعوت آحارونوت» هم نوشته، گنبد آهنین دو موشک به سمت پهپاد خودی شلیک کرد اما نتوانست آن را ساقط کند. موضوعی که دستاویز تمسخر تل‌آویو در شبکه‌های اجتماعی شد و بسیاری از کاربران نوشتند که گنبد آهنین صهیونیست‌ها حتی نتوانست پهپاد خودی را هدف قرار دهد.
کابینه رژیم اسرائیل در آستانه فروپاشی
از سوی دیگر، اختلافات و تنش‌های داخلی در تل‌آویو و فلسطین اشغالی میان صهیونیست‌ها همچنان رو به افزایش است و «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز جمعه در واکنش به اختلافات سیاسی ادامه‌دار تل‌آویو و مخالفت‌ها با کابینه فعلی، جدایی از دولت را زودهنگام دانست و بر تداوم کارش تاکید کرد. طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، «لاپید» طی پیامی در فیس‌بوک نوشته: «ما روزی پنج بار توسط برخی افراد به حضور مستقیم [در دولت] دعوت می‌شدیم؛ حالا همان افراد به ما می‌گویند وقت‌مان تمام شده است. خیر، هنوز تمام نشده است و ما اینجا هستیم.»
لاپید در ادامه با تایید این نکته که کابینه تل‌آویو در شرایط دشواری به سر می‌برد، افزود: «ما کاری را که هر بار انجام دادیم، دوباره انجام می‌دهیم.» با بالا گرفتن اختلافات سیاسی در تل‌آویو، روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» هم اعلام کرده که حزب راستگرای رژیم صهیونیستی (لیکود) قصد دارد چهارشنبه هفته آینده لایحه انحلال کابینه بنت را در پارلمان ارائه کند.