kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۸۹۸
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱
رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری‌:

جریمه تخلف عدم درج قیمت برروی کالاها به 10 میلیون تومان رسید

رئیس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان تعزیرات حکومتی چند روز قبل، میزان جریمه تخلف عدم درج قیمت بر روی کالاها را برای اجرا به استان‌های سراسر کشور ابلاغ کرد.

 

شهرکرد- خبرنگار کیهان:

سجاد رستمی در جمع خبرنگاران افزود: براساس این ابلاغیه از این پس هر واحد صنفی که قیمت کالاها را روی آنها نصب نکند، مبلغ10 میلیون تومان جریمه نقدی می‌شود.
وی افزود: این مبلغ بلافاصله از صاحب واحد صنفی متخلف دریافت می‌شود و هیچگونه اعتراضی هم قابل قبول نیست.
رستمی اضافه کرد: قبلا جریمه تخلف عدم درج قیمت بر روی کالا ۱۰۰ هزار تومان بود و آن را اتاق‌های اصناف دریافت می‌کردند اما از این به بعد این مبلغ به 10میلیون تومان افزایش یافته و سازمان‌های تعزیرات حکومتی مبلغ فوق را دریافت و به خزانه دولت واریز می‌کنند.
وی عدم درج قیمت برروی کالاها و مواد خوراکی را زمینه‌ساز بروز بسیاری از تخلفات در واحدهای صنفی اعلام کرد.
رستمی با اشاره به اینکه قبل از اجرای طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها، عمده یارانه به خارج از کشور صادر می‌شد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه قیمت آرد و نان بسیار پایین‌تر از نهاده‌های دامی بود به همین علت آرد و نان به‌عنوان غذای دام مورد استفاده قرار می‌گرفت و سود آن به جیب دلالان می‌رفت.
وی با بیان اینکه برخی از مردم نسبت به گرانفروشی و کم‌فروشی کالاها بی‌تفاوت هستند و این تخلفات را برای رسیدگی و برخورد قانونی به مسئولان مربوطه گزارش نمی‌کنند تصریح کرد: از این پس بازرسی‌ها مردم‌محور خواهد شد و به جای اینکه به صورت دوره‌ای از سوی مأموران انجام شود توسط مردم اطلاع‌رسانی می‌شود و افراد می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴، نرم‌افزار موبایلی «صمت من» که تا حداکثر ۱۰ روز آینده افتتاح می‌شود و یا به صورت حضوری به دستگاه‌های مرتبط تخلفات را گزارش دهند که قطعاً سریعتر به نتیجه می‌رسند.