kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۸۶۷
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
پایان هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران

شکایت پرسپولیس از بازی نیمه‌تمام تبریز آلومینیوم سد راه «استقلالِ قهرمان» شد

تماشاگران تراکتور با پرتاب اشیایی به داخل زمین، باعث توقف دیدار تیم‌شان با پرسپولیس شدند.

 

سرویس ورزشی-

در ادامه دیدارهای هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روز پنجشنبه 7 بازی برگزار شد که در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته جدال تیم‌های تراکتور و پرسپولیس در تبریز از دقیقه 72 به بعد نیمه تمام ماند. نخستین توقف این دیدار در دقیقه ۳۰ بازی که پرسپولیسی‌ها قصد زدن ضربه کرنر را داشتند اتفاق افتاد که تماشاگران تراکتور با پرتاب بطری و سنگ، مانع از شروع بازی شدند. البته اشیایی که هواداران تراکتور پرتاب کردند در نهایت به یکی از بازیکنان خودشان برخورد کرد تا بازیکن خودشان را مصدوم کرده باشند.
در نیمه دوم حاشیه به اوج خود رسید. در دقیقه ۴۶ این بازی امید عالیشاه، کاپیتان پرسپولیس از کوره در رفت و اشیایی که به داخل زمین پرتاب شده بود را به سمت تماشاگران تراکتور پرتاب کرد. همین اتفاق جنجال بزرگی به وجود آورد تا تماشاگران تراکتور با پرتاب بطری و سنگ به داخل زمین منجر به توقف ۱۶ دقیقه‌ای بازی شدند.
در این دقایق نیمکت پرسپولیس و عکاسان به میانه میدان آمدند تا از اشیاء پرتابی هواداران تراکتور در امان بمانند. کاظم محمودی، سرپرست و ارتوئرول سائلام، سرمربی تراکتور هم تلاش کردند تا هواداران تیم‌شان را آرام کنند تا بازی دوباره از سر گرفته شود اما «پرشورها» کوتاه نیامدند تا در نهایت مهدی کیانی، کاپیتان تراکتور وارد عمل شود تا بازی دوباره از سر گرفته شود.
تا پایان این بازی تماشاگران تراکتور به تناوب اشیایی به داخل زمین پرتاب کردند و بازی را تحت‌الشعاع قرار‌دادند تا اینکه در دقیقه ۷۲ داور تیم‌ها را از زمین بازی خارج کرد. هم‌چنین پیش از شروع این دیدار، یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس به سختی از بین هواداران تراکتور به جایگاه ویژه رفت. یکی ازنکات عجیب درباره این دیدار، استفاده از تمام ظرفیت ورزشگاه یادگار امام بود در حالی که طبق تصمیم ستاد کرونا، باید فقط ۳۰ درصد بلیت‌فروشی انجام می‌شد.
بلافاصله پس از این بازی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: «پیرو اتفاقات مسابقه تیم‌های تراکتور و پرسپولیس در تبریز، کمیته انضباطی به محض وصول گزارش مقامات رسمی مسابقه و اخذ دفاعیه‌های لازم درباره موضوع تصمیم‌گیری خواهد کرد و مقصران هم‌چنین متخلفان با تنبیهات شدید انضباطی مواجه خواهند شد.»
همچنین میرمعصوم سهرابی مدیرعامل باشگاه تراکتور در پاسخ به این سؤال که تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه بیش از ظرفیت ۳۰ درصدی تعیین شده بوده است، اظهار داشت: ظرفیت ۳۰ درصد نیست. بر اساس تشخیص شورای تامین استان ۴۰ تا ۵۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه می‌تواند تماشاگر داشته باشد. در بازی دیروز نزدیک به ۳۵ یا ۴۰ درصد و در طبقه اول ورزشگاه تماشاگر حضور داشت! باشگاه ما تخلف نکرده است. هم در بحث ورود تماشاگران با دو دوز واکسن و هم در بحث سامانه تخلفی نبوده است. تیم ما یک سر و گردن از نظر فنی بالاتر بود و می‌توانستیم نتیجه بگیریم. مستنداتمان را به فدراسیون می‌دهیم تا با عوامل دخیل برخورد بشود.
این اظهارنظر با واکنش سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ مواجه شد. مهدی با رد ادعای مدیرعامل تراکتور گفت: سهرابی آدم متین و مدیر است و کارنامه درخشانی دارد ولی شاید به او اطلاع‌رسانی درست نشده باشد. شاید هم در شورای تامین تصمیمات عجولانه گرفته شده است. به تمام استان‌ها ابلاغ شده است که حداکثر ظرفیت ورزشگاه برای حضور هواداران ۳۰ درصد است. دو بار هم ابلاغ شده است. باشگاه پرسپولیس نیز در واکنش به اتفاقات تبریز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به فدراسیون فوتبال و مراجع قضایی شکایت خواهد کرد.
هر چند که تکلیف این بازی باید از سوی کمیته انصباطی مشخص شود اما این واقعیت غیرقابل انکار است که این اتفاقات دور از شأن هواداران واقعی تراکتور است و قطعا بهترین راه حمایت از تراکتور تشویق مثبت و موثر است نه سنگ پرانی!
سپاهان به رده دوم رسید
در دیگر بازی مهم این هفته جدال تیم‌های استقلال و آلومینیوم با تساوی صفر – صفر به پایان رسید. استقلال که پیش از این دیدار قهرمانی خود در بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر را قطعی کرده بود با تونلی که بازیکنان تیم آلومینیوم تشکیل داده بودند و قهرمانی را به آنها تبریک گفتند وارد زمین شدند و در حضور تماشاگرانشان تلاش کردند به گل برسند اما این گونه نشد.
شاگردان مجیدی اما برای رسیدن به گل حملات خطرناکی رو روی دروازه حریف پی ریزی نکردند و نتوانستند از سد دفاعی تیم اراکی عبور کنند. در دقیقه ۳۵ صحنه‌ای داخل محوطه جریمه آلومینیوم رخ داد و بازیکن استقلال سرنگون شد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد. در شروع نیمه دوم سرمربی استقلال سه تعویض همزمان انجام داد تا بتواند روند تیمش برای رسیدن به گل را تغییر دهد اما بازی منظم و کم اشتباه شاگردان مهدی رحمتی اجازه رسیدن به گل زودهنگام را به تیم آبی تهران نداد. با این نتیجه استقلال همچنان به رکورد شکست‌ناپذیری‌اش در لیگ ادامه داد.
در اصفهان سپاهان 3 بر صفر تیم شهرخودرو را شکست داد. در دقیقه ۴۴ پاس در عمق سروش رفیعی به دانیال اسماعیلی‌فر رسید و ضربه این بازیکن وارد دروازه شهرخودرو شد تا اولین گل بازی به ثمر برسد. در دقیقه ۵۶ میلاد جهانی برای دومین بار دروازه شهرخودرو را باز کرد و اختلاف به ۲ گل رسید.این پایان کار نبود و سپاهانی‌ها به حملات خود ادامه دادند. چهار دقیقه بعد از گل دوم، پاس مغانلو به محمد کریمی و ضربه این بازیکن، سپاهانی‌ها را به گل سوم رساند. سپاهانی‌ها با این پیروزی ۵۵ امتیازی شدند در مقابل شهرخودرو با ۱۶ امتیاز در انتهای جدول باقی ماند و یک قدم به سقوط نزدیک‌تر شد.
در شیراز تیم فجرشهید سپاسی با نتیجه یک بر صفر مغلوب ذوب آهن اصفهان شد. تک گل ذوب‌آهن را در این دیدار محمد قریشی در دقیقه ۲۱ روی یک ضربه کرنر به ثمر رساند.
در سیرجان گل گهر با نتیجه 2 بر صفر نفت مسجد سلیمان را شکست داد. گل غیرمنتظره مرتضی تبریزی در دقیقه چهارم روی خروج اشتباه دروازه‌بان از دروازه، کار را برای نفت مسجدسلیمان دشوار کرد. در ادامه کی‌روش استنلی روی یک کار تیمی و در دقیقه ۲۰ گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا خیال قلعه‌نویی از این پیروزی راحت شود. در ادامه بازی هم گل‌گهر موقعیت‌های بیش‌تری داشت اما از زدن گل‌های بعدی بازماند.
در تهران تیم پیکان با نتیجه 2 بر یک مغلوب فولاد خوزستان شد. گل اول این دیدار را آیاندا پاتوسی در دقیقه ۴۴ روی یک ضربه کاشته برای فولاد به ثمر رساند.شاگردان حسینی در ادامه برای جبران گل خورده تلاش خود را دو چندان کردند تا این‌که میلاد بدرقه در دقیقه ۷۶ روی یک ضربه کرنر دروازه فولاد را باز کرد. اما این پایان کار نبود و ساسان حسینی در هفتمین دقیقه از وقت‌های تلف شده توانست دروازه پیکان را باز کند تا فولادی‌ها این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارند.
در آبادان تیم نفت با نتیجه 2 بر صفر مغلوب مس رفسنجان شد. گادوین منشا، بهترین گلزن فصل جاری لیگ برتر ایران در دقیقه ۷۷ برای مس گلزنی کرد و شمار گل‌های زده خود را به عدد ۱۴ رساند. هم‌چنین فراز امامعلی گل دوم مس را در دقیقه ۶ + ۹۰ برای مس زد.
در اولین بازی این هفته تیم روز چهارشنبه تیم نساجی 2 بر یک هوادار را شکست داد. امیرمهدی جانملکی در دقیقه 50 و متین کریم زاده در دقیقه 92 برای نساجی گل زدند و تک گل هوادار را هم فرزاد جعفری در دقیقه 30 به ثمر رساند.