kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۸۵۸
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
اشک تمساح بانیان وضع موجود برای معیشت مردم  

حمایت آشکار حزب اتحاد ملت از قاچاقچیان و رانت‌خواران

«باز توزیع عادلانه یارانه‌ها» و «توقف هدررفت ذخائر ارزی» به مذاق بانیان وضع موجود خوش نیامده و این جریان همسو با معاندان خارجی با دروغ و فرافکنی به نفع قاچاقچیان و رانت‌خواران علیه این تصمیم مردمی و ضد فساد دولت فضا‌سازی می‌کنند.
 
 
 
 
دولت سیزدهم در شرایطی زیر بار مسئولیت اداره کشور رفت که فجایع مدیریتی دولت قبل همچون طاعونی به جان اقتصاد کشور و معیشت مردم افتاده بود و تبعات سنگین تصمیمات غلط، غیرکارشناسی و همچنین سوءمدیریت دولت قبل را مردم با کاهش قدرت خرید و کوچک شدن سفره‌های خود متحمل می‌شدند، از این‌رو مهم‌ترین برنامه دولت مردمی سیزدهم، نجات اقتصاد کشور و معیشت مردم از میراث شوم دولت قبل قرار گرفت. 
در این میان اصلاح تصمیم ویرانگر تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت دوازدهم که میلیاردها دلار از ذخائر کمیاب ارزی را در شرایط جنگ اقتصادی بر باد داد و موجب ایجاد رانت و فسادهای جدی در کشور شد، در دستور کار قرار گرفته و اگرچه اکثر دولت‌های گذشته تصمیم‌ها و اصلاحات مهم اقتصادی به ماه‌های پایانی عمر دولت خود می‌گذاشتند تا تبعات آن به دولت بعدی برسد، اما آیت‌الله رئیسی و دولت مردمی سیزدهم با شجاعتی مثال‌زدنی، در سال اول فعالیت خود برای حل این معضل بسیار بزرگ و اصلاحات اساسی آن اقدام کرده‌اند.
خود می‌کُشند و خود تعزیه می‌دارند! 
در این میان اما طیف مدعی اصلاحات یا همان بانیان مشکلات موجود است که اکثریت مطلق دولت روحانی را در اختیار داشتند و از طرفی کارنامه فضاحت‌بار دولت قبل در کاهش ارزش پول ملی، افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن و اجاره‌بهای مسکن، افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو، سکه، لوازم‌خانگی، اقلام خوراکی و...همگی از نتایج حضور این جریان در قدرت بوده است، ظاهرا از این تصمیم مردمی و ضدفساد دولت سیزدهم آشفته و پریشان شده همسو با معاندان خارجی با دروغ و فرافکنی به نفع قاچاقچیان و رانت‌خواران علیه این تصمیم مردمی و ضدفساد دولت فضا‌سازی می‌کنند.
در تازه‌ترین نمونه حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت در بیانیه‌ای فرا فکنانه و سراسر دروغ ضمن تلاش برای تشویش اذهان و فریب افکار عمومی درباره اصلاحات اقتصادی دولت، سعی داشته‌اند خود را دلسوز مردم نشان دهند. 
اینکه رسانه‌های وابسته به انگلیس، آمریکا، اسرائیل و سعودی، از اقدام دولت برای «بازتوزیع عادلانه یارانه‌ها» و «توقف هدررفت ذخائر ارزی ایران» عصبانی باشند، کاملاً قابل فهم است.
اما مدعیان اعتدال واصلاحات، چرا باید مثل رسانه‌های نشاندار دشمن، عصبانی باشند و فضاسازی و هوچیگری کنند؟ یا مثل همان رسانه‌های بیگانه، تحریک به ایجاد اغتشاش و ناامنی کنند و البته شرمنده درایت و متانت ملت ایران شوند؟! این حجم از تطابق و هماهنگی با بیگانه، اتفاقی است؟
تشویش اذهان و فریب افکار عمومی با هجمه به دولت مردمی
این حزب اصلاح‌طلب در بیانیه‌ خود با وانمود‌سازی این مسئله که تورم به تازگی در کشور به‌وجود آمده است و مدعی شده «جامعه این روزها شرایط سخت و ناگواری را از سر می‌گذراند و آحاد مردم زیر فشارهای کم‌سابقه معیشتی قرار گرفته‌اند و آینده ایران عزیز ما به علت بی‌تدبیری‌ها از هر جهت نگران‌کننده و دستخوش بحران به‌نظر می‌رسد.»
این حزب اصلاح‌طلب همچنین ضمن متهم کردن دولت سیزدهم به برنامگی در اداره کشور، تبعات 8 سال مدیریت فاجعه بار دولت بر آمده از اصلاحات را هم برای این دولت فاکتور کرده و مدعی شده است: «این‌بار که دولت بی‌برنامه‌تر از هر بار به تکرار تجربه‌های شکست‌خورده قبلی اقدام کرده، هرکسی که نگران حیات اجتماعی ایرانیان بوده، در یک سطح باید نگران طبقه متوسط باشد که مدام در حال فقیر شدن و فاصله گرفتن از دغدغه‌ها و ارزش‌های متعالی و مشغول شدن به بقا و معاش روزمره است و چندبرابر آن باید نگران بخش‌های فرودست و محروم جامعه باشد که به‌خصوص با سیاست‌های اخیر حاکمیت در گیرودار گرسنگی و زنده‌مانی گرفتار شده‌اند.»
این حزب اصلاح‌طلب در ادامه همچنین در حمایتی آشکار از قاچاقچیان و رانتخواران ادعا کرده است: «مردم قانع نمی‌شوند که به بهانه سهم اندک قاچاق، همه کالاهای اساسی گران شود یا در شرایط بحرانی و ناآرام اقتصادی، نسخه‌های مربوط به شرایط نرمال اقتصادی پیچیده و اجرا شود. تامین مایحتاج اولیه غذایی مردم در شرایط اقتصادی و سیاسی امروز را نباید با مدل‌های تجویزشده برای وضعیت آرام و متعادل تحلیل کرد. بیان اینکه اصل این اقدام خوب و مطلوب بوده و صرفا برای آن موج‌سازی رسانه‌ای و زمینه‌سازی کافی در افکار عمومی نشده، ناشی از ساده‌انگاری موضوع 
و مخاطبان است.»
 این حزب که عنوان اتحاد ملت را ید می‌کشد همچین در دروغی آشکار دولت را به حذف یارانه و افزایش قیمت گندم متهم کرده و مدعی شده است: «ناصواب‌ترین قسمت اقدامات اخیر دولت، حرکت به سمت حذف یارانه و افزایش قیمت گندم و دارو است که اگر ادامه یابد و به سرانجام برسد، نان و جان مردم این سرزمین را به خطر خواهد انداخت.»
حامیان مفسدین و نجومی‌بگیران 
و دلسوزی برای مردم؟!
این روزنامه همچنین در تلاش برای القای دروغ بزرگ سنگ‌اندازی در مسیر برجام و پروژه تنش‌زدایی دولت تدبیر و امید ادعا کرده است: «کاسبان تحریم و حامیان آنها که به هر بهانه‌ای در مقابل رفع تحریم‌ها سنگ‌اندازی کردند و با ابزارهای مختلف و هم صدا با تحریم‌کنندگان سنگدل نگذاشتند برجام و پروژه تنش‌زدایی در روابط خارجی به نتیجه برسد، باید پیش‌بینی می‌کردند که با این دولت فربه و اقتصاد بیمار و هزینه‌های بی‌مهار، اداره کشور بدون اتکا به منابع ارزی ممکن نیست.» 
شرکای فاجعه مدیریتی دولت قبل علیه اصلاح اقتصادی
مدعیان اصلاحات در حالی در بیانیه‌ای در حالی سعی داشته‌اند خود را حامی و دلسوز مردم جا بزند که کارنامه مشعشع این جریان در حمایت از مفسدان اقتصادی پیش روی مردم است و از یادها نرفته که این جریان با القاب و عناوینی نظیر «ذخیره نظام»، «امانتدار بزرگ کشور»، «کارآفرینی در سطح استیو جابز»، «نابغه اقتصادی» و... مدیران نجومی بگیر و مفسدان دانه درشت اقتصادی را به زعم خود تطهیر می‌کردند.
همین جریان مدعی طلبکار که سعی دارد دولت 8-9 ماهه رئیسی را مقصر فجایع مدیریتی 8 ساله دولت مورد حمایتشان معرفی کند، در سال ۹۷ و پس از اعلام سیاست‌گذاری دلار ۴۲۰۰ تومانی، آن‌قدر ذوق زده بود که بلافاصله تصویر جهانگیری را در لباس سوپرمن منتشر کردند و دولت روحانی را منجی وضع اقتصادی کشور جا زدند.
این جریان در حالی از یک طرح ویرانگر و غیرکارشناسی دفاع کردند که بعدها این طرح، خسارات هنگفتی به مردم تحمیل کرد. و اما اکنون دولت رئیسی در مسئله یارانه ها، در صدد توقف خسارت‌های بی‌تدبیری دولت روحانی و جبران تا حد ممکن آن در زندگی مردم است. به همین دلیل هم به جای پنهانکاری، شفاف‌سازی کرده و صادقانه با مردم سخن گفته است.   دولت قصد دارد برای کاهش شکاف طبقاتی تشدید شده در اثر همان سوءتدبیر، یارانه کالا‌های اساسی را که در جیب رانت‌خواران می‌ریخت، به خود مردم بپردازد؛ که البته در مرور زمان، به شکل کالا برگ خواهد بود. با این حال جریان اصلاح‌طلب به‌جای پذیرش مسئولیت اشتباه بزرگ خود وقیحانه به اقدام مثبت دولت رئیسی هجمه می‌کند.  این جریان همچنین در حالی سعی می‌کند با یک رویه ناامیدکننده در جامعه دولت را غیرکارا نشان دهند که در دو دولت گذشته با همه ناکارآمدی دولت را موفق جلوه می‌دادند اما امروز سعی می‌کنند برای پوشش دادن به ضعف عملکردی دولتی که تمام‌قد سال‌ها پشت آن ایستادند دولت رئیسی را تخریب کنند.
رسوایی کاسبان تحریم 
و بزک‌کنندگان FATF
این جریان تمام چالش‌های دولت قبل را معطوف به برجام و پس از آن ماجرای FATF می‌کردند و اینک نیز با ایجاد هر مسئله‌ای که به باور بسیاری از کارشناسان پس‌لرزهای مشکلات دولت روحانی و بیرون جهیدن مشکلات تلنبار شده 8 سال گذشته است، باز هم باورهای بر باد رفته خود یعنی ماجرای برجام و FATF را دوباره یادآور می‌شوند تا حدامکان هنوز جامعه را مجاب کنند که حرف‌های آنان درست بوده و مشکلات کشور ریشه خارجی دارد نه داخلی.
دروغ آشکار این جریان درباره سنگ‌اندازی برجام هم در حالی است که دولت روحانی با اختیارات تام و حمایت رهبری، مجلس و شورای عالی امنیت ملی برجام را امضا کرد و بعد اعلام کرد ما توافقی را امضا نمی‌کنیم مگر اینکه از فردای آن روز تحریم‌ها برداشته شود. اما با اینکه برجام را امضا کردند، چنین اتفاقی نیفتاد و بدون اینکه حتی یک امتیاز بگیرند، امتیازاتی به طرف مقابل دادند لذا نه‌تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه چندبرابر هم شده است.
 همچنین سیاست موفقیت دولت در در اداره کشور بدون برجام با مصادیقی همچون، افزایش فروش نفت و بازگشت درآمدهای نفتی به کشور، واردات واکسن و کنترل موفق کشتار کرونا، آزاد‌سازی اموال مسدود شده، عضویت در پیمان همکاری شانگهای و ... به مذاق غرب‌زدگان و برخی مدعیان اصلاحات خوش نیامده و آنها می‌کوشند همچنان با دروغ و تحریف مشکلات اقتصادی را تماما به گردن تحریم‌ها بیندازند.
این حجم از هماهنگی 
و تطابق با بیگانه اتفاقی است؟! 
نکته قابل تأمل دیگر همزمانی انتشار این بیانیه با تلاش معاندین و ضدانقلاب در خارج از مرزها برای ایجاد آشوب و اغتشاش است که در شرایطی که نجابت و درایت مردم، معاندان را از فتنه‌انگیزی ناامید کرده، مدعیان اصلاحات سعی دارند با تشویش اذهان و فریب افکار عمومی به این پروژه تکراری و شکست‌خورده تنفس مصنوعی بدهند. 
ملت ما به مدد الهی و به برکت همدلی و اعتماد به دولت، این مقطع مهم در علاج بیماری اقتصاد کشور را با موفقیت پشت‌سر خواهد گذاشت؛ اما روسیاهی برای رسانه‌های اجاره‌ای و سیاست‌بازان مغرض خواهد ماند که هنوز تدبیر دولت برای توقف خسارت‌های ارز 4200 تومانی به اجرا در نیامده، فضاسازی کردند تا نگذارند درمان ضروری و به تاخیر افتاده، در محیطی آرام اتفاق بیفتد. در تاریخ ثبت شد که اغلب مردم، با التهاب افکنی آن جریان فاسد و مفسد همراهی نکردند. خباثت خودفروخته‌های وطن‌فروش، و در مقابل، درایت و نجابت قاطبه مردم ایران، در سینه تاریخ ثبت شد.