kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۸۵۷
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
آیت‌الله رئیسی در نخستین نشست ستاد ملی جمعیت: 

آیین‌نامه‌های پرداخت تسهیلات فرزندآوری سریع‌تر آماده و توسط بانک‌ها اجرایی شود

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات بانکی برای کمک به فرزندآوری، گفت: باید آئین‌نامه‌های مربوط به پرداخت تسهیلات برای بانک‌ها آماده و هرچه سریع‌تر اجرایی شود.
 
 
 
 
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در نخستین نشست ستاد ملی جمعیت ضمن تشکر از تلاش‌ها و گزارش‌های ارائه شده دستگاه‌های مسئول در اجرای «قانون جمعیت و تعالی خانواده»، گفت: همه دستگاه‌ها موظف هستند طبق مصوبات قانونی اقدامات خود را در راستای عملیاتی کردن این قانون انجام دهند و گزارش فعالیت‌های خود را به دبیرخانه ستاد ملی جمعیت ارائه کنند.
وی افزود: در گام اول تمامی دستگاه‌ها و نهادها موظف هستند قرارگاه‌های مربوط به جمعیت را در مجموعه‌های خود تشکیل دهند و هرچه سریع‌تر آئین‌نامه‌های مرتبط با آن را آماده و به دبیرخانه ستاد ملی جمعیت ارسال کنند.
رئیس‌جمهور در ادامه با مرور مشوق‌ها و پیش‌نیازهای فرزندآوری در خانوارها، به موضوع مسکن اشاره و اظهار داشت: دبیرخانه ستاد ملی جمعیت موارد مرتبط با مسکن که در قانون جمعیت و تعالی خانواده آمده است را برای اجرایی شدن پیگیری کند. چراکه مسکن از عوامل اصلی تشویق‌کننده خانواده‌ها برای فرزندآوری است.
رئیسی با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات بانکی برای کمک به فرزندآوری، گفت: باید آئین‌نامه‌های مربوط به پرداخت تسهیلات برای بانک‌ها آماده و هرچه سریع‌تر اجرایی شود.
وی با تأکید بر اهمیت برگزاری جلسات ستاد ملی جمعیت از آمادگی خود برای برگزاری منظم این جلسات و پیگیری مصوبات آن در دستگاه‌های دولتی خبر داد.
خودکفایی در کالاها 
مسئله راهبردی است
رئیس‌جمهور صبح چهارشنبه در جلسه هیئت دولت، با اشاره به افزایش آلایندگی‌ها و گرد و غبار در استان‌های مختلف کشور به‌ویژه استان خوزستان، اظهار داشت: حل ریشه‌ای این موضوع نیازمند همکاری با کشورهای منطقه و همسایه است.
بر همین اساس رئیس‌جمهور به سازمان محیط زیست مأموریت داد با همکاری وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط، از طریق رایزنی با کشورهای همسایه مشکل آلایندگی هوا را حل کنند.
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم تأمین امنیت غذایی کشور، خودکفایی در کالاهای اساسی را راهبردی دانست و اظهار داشت: در کنار کارهای روزمره نباید از اقدامات اساسی و زیربنایی غفلت شود.
ارائه تسهیلات تأمین مالی
 فعالان اقتصادی 
حوزه‌ نهاده‌های دامی
در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به ریاست رئیس‌جمهور و با حضور سران قوا و دیگر اعضا تشکیل شد، ارائه تسهیلات برای تأمین مالی و سرمایه در گردش فعالان اقتصادی حوزه نهاده‌های دامی و طیور به تصویب رسید.
بر مبنای این مصوبه بانک کشاورزی منابع لازم برای سرمایه در گردش بخش تأمین نهاده‌های کشاورزی را از طریق وصول طلب خود از دولت تأمین 
خواهد کرد.