kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۸۲۳
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
معاون فنی سلامت و محیط کار وزارت بهداشت:

آلودگی هوا بار مراجعه به مراکز درمانی را 3 برابر افزایش داد ماسک بزنید

 
 
 
معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت گفت: وجود گرد و غبار به کشور که باعث افزایش آلاینده‌های هوا شده، بار مراجعه مردم به مراکز درمانی را سه برابر افزایش داده است.
محسن فرهادی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: سالمندان، بیماران قلبی، تنفسی، زنان باردار و افرادی که در معرض آسیب هستند در این شرایط تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند.
فرهادی اظهار داشت: از مردم می‌خواهیم با توجه به آلودگی هوا در این ایام هنگام خروج از منزل حتما ماسک بزنند تا به میزان بالایی حفاظت فردی در مقابل آلودگی هوا ایجاد شود. وی ادامه داد: در شرایط آلودگی هوا، تقاضا داریم که افراد تا حد امکان از تردد در فضای باز که آنها را بیشتر در معرض آلاینده‌ها قرار می‌دهد، خودداری کنند.
به گفته این مقام مسئول در وزارت بهداشت، بسیاری از افرادی که بر اثر تاثیرات مزمن آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند دچار بیماری‌های قلبی و عروقی، تنفسی و ریوی هستند.
فرهادی بیان داشت: از مردم می‌خواهیم با توجه به آلودگی هوا در این ایام هنگام خروج از منزل حتما ماسک بزنند تا به میزان بالایی حفاظت فردی در مقابل آلودگی هوا ایجاد شود.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی کشور که با مسائل آلودگی هوا و گرد و غبار همراه است، آلاینده‌های زیست محیطی ممکن است باعث مرگ آنی افراد نشود ولی از عمر مفید آنها کاسته می‌شود.
معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت گفت: البته آلاینده‌های محیطی متعدد مانند هوای آلوده و گرد و غبار ارتباط نزدیکی با تغییرات اقلیمی و آب و هوایی در دنیا دارد که در کشور ما نیز اتفاق می‌افتد و این حوادث بسیاری از استان‌ها را درگیر کرده و در آینده‌ نزدیک آثار منفی آن بر سلامت افراد نمایان می‌شود.
فرهادی به افراد توصیه کرد در ایام آلودگی هوا بیشتر غذاهای سالم مانند سبزیجات و لبنیات استفاده شود و از ورزش و فعالیت بدنی در فضای باز خودداری کنند.