kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
آغاز رقابت 647 هزار داوطلب

نتایج اولیه کنکور ارشد 1401 اواخر خرداد اعلام می‌شود

 
 
 
 
رئیس‌سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ اواخر خرداد اعلام می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، عبدالرسول پورعباس در بازدید از حوزه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهارداشت: ۶۴۷ هزار داوطلب از روز چهارشنبه رقابت خود در آزمون را  آغاز کرده‌اند، این آزمون تا روز جمعه ادامه دارد.
پورعباس افزود: آزمون کارشناسی ارشد روز چهارشنبه در ۶۳ رشته و ۶۸ هزار داوطلب، در روز پنجشنبه در ۳۵ رشته و ۳۳۱ هزار داوطلب و در روز جمعه در ۳۷ رشته و ۲۴۷ هزار داوطلب برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در میان گروه‌های آموزشی آزمون، گروه علوم انسانی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر بیشترین داوطلب را دارد. این موضوع نشان می‌دهد بیشتر داوطلبان حتی از گروه‌های مهندسی هم مایل به شرکت در گروه علوم انسانی هستند.
رئیس‌سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه اواخر خرداد اعلام می‌شود و انتخاب رشته در اوایل تیرماه انجام می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم پس از دو سال نتایج نهایی در نیمه اول شهریور اعلام خواهد شد تا پذیرفته‌شدگان اول مهر سر کلاس حاضر شوند.
پورعباس بیان داشت: سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار نفر پذیرفته شده‌اند و هنوز پرتال ظرفیت برای دانشگاه‌ها باز است و پیش‌بینی می‌شود ظرفیت پذیرش افزایش پیدا کند. امسال پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۰ درصد داوطلبان پذیرفته شود.
وی ادامه داد: از میان ۶۴۷ هزار داوطلب آزمون، ۵۳ درصد خانم‌ها هستند و ۴۷ درصد آقایان هستند. این نسبت را در گروه‌های آموزشی هم داریم. در گروه علوم انسانی نیز ۵۷ درصد، در گروه علوم پایه ۶۷ درصد، در فنی مهندسی ۲۷ درصد، در گروه هنر ۶۳ درصد و در گروه دامپزشکی هم ۶۴ درصد داوطلبان زن هستند.