kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۷۹۹
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
ستاد تنظیم بازار:

مواد شوینده گران نشده است

 
 
 
برخلاف برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی، قیمت مواد شوینده افزایش نیافته و هیچ مجوزی در این زمینه برای کارخانه‌های تولیدکننده صادر نشده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، جداول قیمتی انواع مواد شوینده از جمله پودرهای شوینده دستی و ماشینی، مایعات دستشویی و ظرفشویی، شامپو، صابون و خمیر دندان در فضای مجازی، غیرمستند و غیرواقعی است.
بر پایه این گزارش، به دستور معاون اول رئیس‌جمهوری، هرگونه تغییر قیمت همه محصولات و کالاها با هماهنگی ستاد تنظیم بازار و پس از اعلام این ستاد خواهد بود. در این زمینه، یک مقام آگاه در ستاد تنظیم بازار گفت: «‌تاکنون هیچ بحث و تبادل نظری در خصوص قیمت‌های جدید محصولات صنایع شوینده انجام نشده است و هرگونه افزایش قیمت در این حوزه فاقد مجوز است.»
گفتنی است، نامه منتشر شده در این زمینه که حاکی از افزایش 30 تا 80 درصدی انواع محصولات یاد شده است، فاقد تاریخ، امضا و مهر بوده و به نظر می‌رسد فضاسازی برخی اعضای این انجمن به منظور دریافت مجوز افزایش قیمت باشد.
با توجه به اینکه تغییر قیمت صنایع شوینده باید با مجوز سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار باشد، پیگیری‌ها حکایت از این دارد که قیمت‌های جدید اعلامی مورد تایید این دو نهاد نیست.
به گزارش خبرگزاری مهر، صبح دیروز در فضای مجازی نامه‌ای از سوی انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران منتشر شد که نشان از افزایش قیمت محصولات مختلف این صنعت تا ۸۰ درصد می‌داد.
این در حالی است که تغییر قیمت صنایع شوینده باید با مجوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و ستاد تنظیم بازار باشد و همچنین به دستور معاون اول رئیس‌جمهوری، هرگونه تغییر قیمت همه محصولات و کالاها با هماهنگی ستاد تنظیم بازار و پس از اعلام این ستاد خواهد بود.
در همین راستا پیگیری‌ها از هر دو نهاد حکایت از آن دارد که این قیمت‌ها مورد تأیید نیست و این انجمن هنوز مجوزی برای تغییر قیمت دریافت نکرده است.
بنابراین، اگرچه انجمن صنایع شوینده از حدود دو ماه پیش به دنبال افزایش قیمت محصولات خود است و حتی در مقطعی اعلام کرد که بعد از ماه رمضان قیمت‌های جدید اعمال خواهد شد با این حال هنوز رایزنی‌هایش با نهادهای بالادستی به نتیجه‌ای نرسیده و فعلاً نباید تغییری در قیمت محصولات این صنعت ایجاد شود.