kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۷۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷

اخبار ورزش جهان

 
 
ژاپن نامزد جدید برگزاری 
جام ملت‌های آسیا 
انصراف چین از میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ کنفدراسیون فوتبال آسیا را با چالش جدی مواجه کرده است. بعد از انصراف چین از کشورهایی مانند عربستان، امارات و قطر به عنوان میزبان احتمالی این تورنمنت یاد می‌شد اما برخی از این کشورها به طور رسمی اعلام کردند برنامه‌ای برای میزبانی بزرگترین تورنمنت فوتبالی قاره کهن ندارد.خبرگزاری رویترز به نقل از «کوزو تاشیما» رئیس‌فدراسیون فوتبال ژاپن از احتمال میزبانی سرزمین آفتاب از جام ملت‌های آسیا خبر داد و نوشت: مسئولان فدراسیون فوتبال ژاپن به طور غیر رسمی مباحثی در زمینه میزبانی با کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح کردند و همچنان با آنان در ارتباط هستند. در ادامه گزارش رویترز به نقل از رئیس‌فدراسیون فوتبال ژاپن آمده است: این کشور اگر موفق به کسب میزبانی جام ملت‌ها شود بدون شک تورنمنتی هیجان انگیز را تجربه خواهد کرد زیرا ژاپن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مسابقات در سال آینده را دارد. چین که در رقابت با کشورهایی مانند هند،‌اندونزی، تایلند و کره‌جنوبی موفق به کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا شده بود به خاطر قوانین سخت کرونایی از میزبانی این تورنمنت انصراف داد.
بارسا 50 میلیون یورو ندارد 
به امباپه بدهد 
قرارداد امباپه با پاری سن ژرمن در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد و انتظار می‌رود که به عنوان بازیکن از این تیم جدا شود. این ستاره فرانسوی به احتمال زیاد به زودی به رئال مادرید ملحق خواهد شد و به نظر می‌رسد که خبر این انتقال بزرگ پس از فینال لیگ قهرمانان برابر لیورپول اعلام شود. لاپورتا در گفت‌وگو با رادیو کاتالونیا درباره انتقال این بازیکن به تیم رقیب اظهار داشت:« اگر امباپه دستمزدی معادل 50 میلیون یورو در فصل می‌خواهد، ما توانایی پرداخت چنین مبلغی را نداریم. ما راجع به مبالغی مثل 30 میلیون یورو هم حرف نمی‌زنیم.» او با اشاره به شرایط مالی بارسا گفت:«اگر بتوانیم یک یا دو برنامه اقتصادی را قبل از 30 ژوئن فعال کنیم، بخش مهمی از بدهی‌های باشگاه را پرداخت خواهیم کرد. این اتفاق هرگز دوباره رخ نمی‌دهد. ما دیگر وارد چنین ابعادی از دیوانگی نخواهیم شد. این اتفاق نباید بار دیگر در این باشگاه رخ دهد و ما در حال جا‌انداختن این موضوع هستیم.»
فدراسیون فوتبال کانادا 
پاسخ نخست‌وزیر این کشور را داد
ساندرا گیج، مدیر بازاریابی تیم ملی کانادا پاسخ اظهارات عجیب جاستین ترودو، نخست‌وزیر این کشور را داد.ترودو درخصوص بازی دوستانه ایران و کانادا و سفر تیم ملی کشورمان به شهر ونکوور مدعی شد که این ایده خوبی نبوده و سران فوتبال کانادا باید توضیح دهند که چرا چنین بازی دوستانه‌ای با تیم ملی فوتبال ایران تشکیل داده‌اند.گیج گفت: در فوتبال کانادا ما معتقدیم به قدرت ورزش و اینکه می‌تواند انسان‌ها را با پیش‌زمینه‌های متفاوت و گرایش‌های سیاسی مختلف برای یک هدف مشترک گرد هم جمع‌ آورد. وی ادامه داد: ایران یکی از 32 تیم حاضر در جام جهانی 2022 قطر است و تیم ملی کانادا نیز تمام پروتکل‌های میزبانی برای آنها را انجام خواهد داد. ما کاملا متمرکز هستیم تا تیم ملی فوتبال کانادا را برای مسابقات مهم جام جهانی آماده ‌سازیم. این تیم پس از 1986 و 26 سال راهی جام جهانی شده و می‌خواهد با آمادگی کامل راهی این رقابت شود.