kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۷۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
نماینده ولی فقیه در استان یزد در دیدار با سردار فدوی

هیچ جایگزینی برای آب نیست اصفهان شهر بزرگي است

 

اصفهان-خبرنگاركيهان:
الکساندر فرش، سفیر آب و هوای اتحادیه اروپاتاکید کرد: اصفهان شهر بزرگ و تاریخی، مثل روم است و چون در روم نمی‌توانیم خیلی راحت سیستم آبی شهری را درست کنیم، راه‌ حلی را اختراع کردیم که توانایی دارد در ۴۳ متر داخل زمین، لوله‌ای به قطر دو متر را کار بگذارد.
وي در نشست با شهردار و اعضاي شوراي شهر اصفهان گفت:حقیقت آن است که هیچ جایگزینی برای آب وجود ندارد، بر اساس تحقیقات صورت گرفته در نقاطی از جهان، شهرها و کشورهایی دچار تنش آبی هستند، اما برخی از نقاط بیشتر در معرض این مشکل هستند.
وی ادامه داد: این ارزش آب را به ما نشان می‌دهد که در این شهر در جایی شاهد سرسبزی با صفا ولی در فاصله نه چندان دور شاهد کویر هستیم.
سفیر آب و هوای اتحادیه اروپا تصریح کرد: با آنکه آب بسیار ارزشمند است، اما ما از آن به بدترین شکل استفاده می‌کنیم، یکی از مشکلاتی که منجر به هدر رفت آب می‌شود، نشت آب از لوله‌های آبی است، حتی در شهری مثل پاریس ۳۰ درصد آب به دلیل نشت آب از بین می‌رود. وی خاطرنشان کرد: در دومین سفرم به ایران، تحت تأثیر سیستم آبرسانی شهر یزد قرار گرفتم که دو هزار سال پیش ساخته شده و هنوز هم کار می‌کند، اما امروز زیر ساخت‌هایی را در زمینه آبرسانی می‌‌سازیم که بعد از ۳۰ سال فرسوده می‌شود.