kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴

اخبار کوتاه از فوتبال

 

۲بازی بزرگ در انتظار تیم شمسایی
فدراسیون فوتبال آرژانتین از تیم‌های ملی فوتسال ایران و پاراگوئه دعوت کرد تا در مینی تورنمنتی که تیرماه در این کشور برگزار می‌شود، شرکت کنند. این دعوتنامه اخیرا به فدراسیون کشورمان رسیده است.
تیم ملی فوتسال ایران برای حضور پرقدرت در مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا در کویت انجام چند بازی تدارکاتی با تیم‌های قدرتمند را در برنامه دارد. وحید شمسایی سرمربی تیم ملی در ماه‌های گذشته مذاکراتی با چند کشور از جمله آرژانتین پیش از حضور در جام ملت‌های آسیا انجام داد که این مذاکرات در نهایت به ثمر نشست.
دعوتنامه فدراسیون آرژانتین اخیراً به فدراسیون فوتبال ایران رسیده و در اختیار احسان اصولی سرپرست کمیته فوتسال و حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون قرار گرفته است.
بر اساس برنامه آرژانتین، تیم‌های ایران و پاراگوئه به این کشور دعوت شده‌اند تا برگزار‌کننده یک مینی تورنمنت در آمریکای جنوبی باشند. دیدار با پاراگوئه و آرژانتین برای ایران برای روزهای ۱۷ و ۱۹ تیرماه پیش‌بینی شده است. آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۶ به عنوان قهرمانی و در جام جهانی ۲۰۲۱ به عنوان نایب قهرمانی جهان رسیده بود.
در صورت قطعی شدن اعزام ایران به آرژانتین، رقابت‌های لیگ برتر فوتسال هم با چند روز تعویق آغاز خواهد شد.پیش از این جمع‌بندی کلی سازمان لیگ فوتسال برای آغاز لیگ برتر از ۱۷ تیر ماه بود که احتمالاً این برنامه به بعد از بازگشت تیم ملی از آرژانتین موکول می‌شود.
حضور قرضی بیرانوند در پرسپولیس
یک رسانه بلژیکی خبر داد که علیرضا بیرانوند قصد دارد از تابستان آینده به صورت قرضی در پرسپولیس بازی کند. به گزارش سایت voetbalnieuws، علیرضا بیرانوند که با قراردادی به صورت قرضی از آنتورپ بلژیک راهی بواویشتای پرتغال شده بود، با پایان مدت قراردادش با باشگاه پرتغالی به تیم بلژیکی پیوست. این دروازه‌بان در آنتورپ حضور دارد و به دلیل حضور در جام جهانی همراه ایران، سران تیم بلژیکی به دنبال تمدید قرارداد او هستند تا بتوانند از این راه درآمدزایی کنند.
این دروازه بان تا اواسط سال ۲۰۲۳ با آنتورپ قرارداد دارد. گفته می‌شود که پرسپولیس ایران علاقه‌مند است که او را به خدمت بگیرد و این دروازه‌بان نیز مایل است که تابستان آینده کار خود را به صورت قرضی در آنجا آغاز کند. او مشتاق است که به آنجا برود، حتی اگر دو تا سه باشگاه اروپایی نسبت به جذب او تمایل نشان دهند.
واکنش جالب ژاوی به سن بالای لواندوفسکی
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا احتمال جذب روبرت لواندوفسکی را رد نکرد و گفت که سن بازیکن برای او در درجه دوم اهمیت قرار دارد.
ژاوی هرناندس درباره شایعات مطرح شده درباره توافق بارسلونا با مدیر برنامه‌های روبرت لواندوفسکی 33 ساله برای عقد قراردادی سه ساله خاطرنشان کرد: قصد ندارم در مورد لواندوفسکی صحبت کنم اما به شما یادآوری می‌کنم که برای ما سن مسئله نیست و ما دنی آلوز را در 38 سالگی به خدمت گرفتیم. تنها چیزی که ما به آن اهمیت می‌دهیم یک ذهنیت حرفه‌ای است. بازیکنانی مانند مودریچ، رونالدو و مسی هنوز در سطح بالایی بازی می‌کنند، پس سن مانعی ندارد.
فروش تمام بلیت‌های بازی ایران و کانادا
بلیت فروشی بازی تیم ملی ایران و کانادا در ونکوور به اتمام
رسید.
فدراسیون فوتبال کانادا از ساعت ۱۰ صبح دیروز به وقت محلی ونکوور پیش فروش بلیت بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و کانادا را آغاز کرد.مسئولان فدراسیون فوتبال کانادا که بلیت فروشی را طبق روال همیشه در اختیار چند سایت معتبر قرار‌داده بودند با استقبال گسترده ایرانیان مقیم کانادا برای تهیه بلیت رو‌به‌رو می‌شوند.
همین امر باعث می‌شود تا سایت‌های مربوط به خرید بلیت بازی ایران و کانادا با اختلال رو‌به‌رو شود. از این رو فدراسیون فوتبال کانادا ظرفیت محدود هواداران تیم ملی ایران را افزایش می‌دهد اما باز هم شاهد خرید بلیت از سوی ایرانی‌ها در جایگاه‌های مربوط به تیم ملی کانادا می‌شود.
هجوم ایرانیان مقیم کانادا چاره‌ای جز باز کردن تمام جایگاه‌ها برای استفاده آنها از ظرفیت ۵۴ هزار و ۵۰۰ نفری ورزشگاه BC Place نگذاشت تا تنها چند ساعت پس از باز شدن سایت بلیت فروشی تمام آنها به فروش برسد.
تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی خود برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ساعت ۳:۳۰ دقیقه روز ۱۶ خرداد به وقت ایران در ورزشگاه BC Place شهر ونکور به مصاف تیم ملی کانادا خواهد رفت.