مخبر: شاخص اقتصادی کشور با توزیع عادلانه یارانه بهبود مییابد
محمد مخبر دیروز جمعه با حضور در موسسه نیکوکاری رعد الغدیر از بخشهای مختلف سامانه تلفنی ۶۳۶۹ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در این مرکز به منظور رسیدگی به شکایات و سؤالات مردمی در اجرای طرح «مردمیسازی و توزیع عادلانه یارانهها» مستقر است، بازدید کرد.
مخبر در این بازدید که با همراهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد، از نزدیک در جریان روند پاسخگویی به درخواستها، شکایات و سؤالات مردم درخصوص جاماندگان دریافت یارانه در طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانهها و همچنین سؤالات پیرامون این طرح قرار گرفت.
مخبر در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، عدالت در توزیع یارانهها را از مهمترین هدفهای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانهها برشمرد و تأکید کرد: تاکنون بخشهایی از این یارانهها استفاده میکردند که دور ریز سفره آنها به اندازه چند هفته یک خانواده نیازمند است که باید این مسئله را حل میکردیم.
وی با اشاره به آثار مثبت این طرح برای اقشار و دهکهای پایین جامعه افزود: پس از اجرای این طرح ضریب جینی در کشور وضعیت مناسبی پیدا میکند و در کنار این مهم سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی و نرخ بالای تورم به دلیل تزریق یارانه ارز ۴۲۰۰ به جامعه ایجاد میشد که پس از اجرای طرح مردمیسازی و توزیع عادلانه یارانهها، شاخصهای اقتصادی کشور بهبود مییابد.
معاون اول رئیسجمهور افزود: تقریبا ۷ دهک از جامعه از این طرح منتفع میشوند چراکه بیش از هزینهای که به آنها تحمیل میشود، به آنها پرداخت شده است و دولت بهدنبال اصلاح شاخصهای اقتصادی کشور است تا ضمن پایین آوردن نرخ تورم، با پرداخت یارانهها قدرت خرید افزایش یابد.
مخبر تصریح کرد: نباید یک نفر یا یک خانواده داشته باشیم که مستحق دریافت یارانه باشد و به دلیل دیوانسالاری نتواند یارانه دریافت کند و دولت مصمم است در حداقل زمان ممکن این کار را انجام دهد.
معاون اول رئیسجمهور درخصوص فعالیت سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات و سؤالات مردمی از طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانهها تأکید کرد: این سامانه با امکانات بیشتر بهروز میشوند تا بتوانیم با سرعت بیشتری به این شکایات رسیدگی کنیم و وضعیت مردم تعیین تکلیف شوند.
وی ادامه داد: هر زمانی که تشخیص داده شود که یارانه به کسی تعلق میگیرد، یارانه و همه معوقاتش پرداخت میشود.
همچنین معاون اول رئیسجمهور در جریان این بازدید ضمن گفتوگوی صمیمی و قدردانی از زحمات اپراتورهای سامانههای تلفنی وزارت تعاون، به تماس تلفنی چند تن از هموطنان که با این سامانه تلفنی تماس گرفته بودند، درخصوص طرح مردمیسازی و توزیع عادلانه یارانهها پاسخ داد.
سامانه ۶۳۶۹ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ثبت شکایات و اعتراضهای مردمی که از دریافت یارانهها در طرح جدید دولت جا ماندهاند و همچنین سؤالات و خواستهای مردمی در سه شیفت و با ۱۲۰ اپراتور که از جامعه معلولان کشور هستند، آماده پاسخگویی و خدمترسانی به هموطنان است.