kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۳۶۷
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
بازی دوستانه ایران و کانادا ۱۵ خرداد در ونکوور
تيم ملى فوتبال ايران در نخستين ديدار تداركاتى خود پيش از حضور در جام جهانى ميهمان كانادا خواهد بود.
اردوی آماده ‌سازی تیم ملی و برگزاری بازی‌های دوستانه در فیفا دی‌های پیش رو، مسئله‌ای است که به سوژه روز فوتبال ایران تبدیل شده است. به دلیل برگزاری تورنمنت‌های مختلف ملی در قاره‌های اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی، عملا شانس برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم‌های مطرح دنیا به کمترین حد خود رسید.
تیم‌های اروپایی در فیفا دی پیش رو درگیر مسابقات لیگ ملت‌های اروپا هستند و قاره آفریقا در فیفا دی‌های پیش رو، درگیر برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آفریقا 2023 خواهد بود. قاره آمریکای شمالی و مرکزی نیز رقابت‌های لیگ ملت‌های کونکاکاف را در پیش دارد. این مسابقات دومین دوره خود را سپری خواهد کرد که شامل 41 عضو کونکاکاف خواهد بود.
جمیع این اتفاقات سبب شد تا شانس برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های ملی بزرگ دنیا به صفر برسد، با این وجود فدراسیون فوتبال تلاش‌های خود را برای برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های خوب جهان به کار گرفت و فعلا نخستین حریف تدارکاتی شاگردان اسکوچیچ مشخص شده است.
با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال، بر اساس توافق صورت گرفته با فدراسيون فوتبال كانادا، در تاریخ پنجم ماه ژوئن مصادف با 15 خرداد، تیم ملی ایران در شهر ونكوور برابر تيم ملى اين كشور قرار گرفته و نخستين ديدار تداركاتى خودش را پيش از حضور در مسابقات جام جهانى ٢٠٢٢ برگزار مى كند.
برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی کانادا، یک دیدار دوستانه قابل قبول به شمار می‌رود. آنها در مرحله مقدماتی جام جهانی 4 امتیاز از آمریکا یکی از حریفان ایران در جام جهانی گرفتند و بالاتر از این تیم و مکزیک، در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفته و راهی قطر شدند.
در بخش پایانی اطلاعیه فدراسیون نیز از تلاش برای انتخاب حریف دوم خبر داده شده و آمده است: فدراسيون فوتبال پس از قطعى نمودن اين مسابقه به دنبال توافق با برخى از كشورها به منظور انجام دومين بازى تداركاتى در فيفا دى پيش روى خواهد بود.
بیرانوند از بواویشتا جدا شد
دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران از باشگاه پرتغالی جدا و به باشگاه آنتورپ بلژیک بازگشت.
علیرضا بیرانوند که با قراردادی به صورت قرضی از آنتورپ بلژیک راهی بواویشتای پرتغال شده بود، با پایان مدت قراردادش با باشگاه پرتغالی، حالا قرار است به آنتورپ بازگردد.بیرانوند که یک سال دیگر با آنتورپ قرارداد دارد، هنوز درباره آینده خود تصمیمی اتخاذ نکرده‌اما بعید است فصل بعد را در این باشگاه بلژیکی بماند.بواویشتا در آخرین دیدار فصل خود امشب به مصاف توندلا می‌رود و بعد از این دیدار بیرانوند به بلژیک باز خواهد گشت.
2 استعفا در ۴ ماه
ادامه فعالیت هیئت‌مدیره پرسپولیس با ۳ عضو!
هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس با استعفای دو عضو خود، تنها با سه نفر به کار خود ادامه می‌دهد و هنوز درباره این باشگاه تصمیم‌گیری نشده است.
وزارت ورزش و جوانان در تاریخ 22 دی ماه سال گذشته، اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را انتخاب و معرفی کرد تا این باشگاه حداقل به لحاظ ظاهری، شکل و شمایل «یک باشگاه» را به خود بگیرد.
بیژن ذوالفقارنسب، غلامعلی محمدعلیپور، محمد اسدمسجدی و سیدمجید پوراحمدی به همراه رضا درویش به‌عنوان مدیرعامل، پنج عضو جدید هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس بودند که تنها پس از چند روز از این انتصابات، ذوالفقارنسب از سمت خود کناره‌گیری کرد تا هیئت‌مدیره باشگاه بدون رئیس‌به کار خود ادامه داد. در این شرایط حالا پس از چهار ماه، غلامعلی محمدعلیپور نیز از سمت خود استعفا کرده است تا هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس ناقص‌تر از قبل و با سه عضو به کار خود ادامه دهد. موضوعی که به نظر می‌رسد وزارت ورزش باید سریعتر به آن ورود کند و درباره استعفای اعضای هیئت‌مدیره و همچنین انتخاب نفرات جایگزین تصمیم‌گیری کند.
کاپ جام جهانی به ایران می‌آید
با اعلام فیفا، ایران یکی از کشورهایی است که برای نخستین بار میزبان کاپ جام جهانی فوتبال خواهد بود. پس از تور پنج روزه در قطر برای نمایش عمومی کاپ ویژه جام جهانی در کشور میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ شرکت کوکاکولا تور جهانی خود را برای نمایش عمومی کاپ آغاز کرد.
طبق اعلام فیفا قرار است کاپ ویژه جام جهانی در ۵۱ کشور و نقطه دنیا به نمایش دربیاید و برای اولین بار، این کاپ به هر ۳۲ کشور حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ برده خواهد شد که ایران نیز یکی از کشورهای حاضر در این جام است.
این در حالی است که در سه دوره اخیر جام جهانی در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ این تور در سراسر جهان برگزار می‌شد، اما این کاپ ویژه تاکنون به ایران نیامده است. کاکا و ایکر کاسیاس که با تیم‌های ملی برزیل و اسپانیا قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ را تجربه کرده‌اند، سفیران کوکاکولا برای نمایش کاپ جام جهانی در نقاط مختلف دنیا هستند. آنها در اولین قدم کاپ ویژه جام جهانی را به کشور امارات متحده عربی بردند و این سفر از ورزشگاه کوکاکولا در دبی آغاز شد. کاپ ویژه جام جهانی قرار است پس از این تور جهانی و حضور در ۵۱ نقطه دنیا، پیش از آغاز جام جهانی به کشور قطر بازگردانده شود.
درخشان سرمربی جدید سایپا
پس از استعفای امیدرضا روانخواه از سرمربی‌گری تیم فوتبال سایپا، مدیران این باشگاه با گزینه‌های مختلف وارد مذاکره شدند و در نهایت حمید درخشان به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد. سایپا که با 34 امتیاز در رتبه چهاردهم جدول رده‌بندی قرار دارد، طی 5 هفته باقی مانده مسابقات لیگ دسته اول باید به ترتیب با شاهین شهرداری بوشهر و ماشین‌‌سازی، آرمان گهر، رایکا و شهرداری همدان مصاف بدهد و پس از سقوط تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر و ماشین ‌سازی تبریز به لیگ دسته دوم در کنار تیم‌های استقلال ملاثانی، رایکا بابل و ویستا توربین همچنان در خطر سقوط به سر می‌برد.