kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۰۹۳۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
وزارت اقتصاد:

زیرساخت برخی بانک‌ها برای احراز هویت غیرحضوری مشتریان مهیا نیست

وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به علت اخذ مدارک هویتی از مشتریان بانکی، دلیل آن را عدم تکمیل نهایی بسترهای زیرساخت برخی بانک‌ها عنوان کرد.

 

وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه کیهان به تاریخ ٢٩ فروردین‌ماه ١٤٠١ تحت عنوان «بانک‌ها همچنان کپی مدارک هویتی را مطالبه می‌کنند» صادر شده، آورده است: «احراز هویت متقاضیان دریافت خدمات پایه در بانک‌ها براساس و در چارچوب دستورالعمل حدود و چگونگی ارائه غیرحضوری خدمات پایه به ارباب‌رجوع در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مصوب 24 بهمن‌ماه 1400 شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرائم پولشویی و تأمين مالی ‌تروریسم به‌صورت غيرحضوری می‌بایست صورت پذیرد. لیکن از آنجا که بخشنامه مزبور بهمن‌ماه سال گذشته ابلاغ شده است، طبیعتاً فراهم‌سازی بسترهای زیرساخت برای اجرایی ‌کردن این دستورالعمل زمان‌بر خواهد بود. ضمن اینکه در ماده ٢ دستورالعمل یادشده، صراحتا ذکر شده است، مؤسسه اعتباری پیش از ارائه خدمات پایه غیرحضوری از انجام فرآيندهاي شناسایی ارباب‌رجوع مطابق الزامات آئین‌نامه و دستورالعمل‌های شناسایی ارباب‌رجوع اطمینان حاصل نماید و ارائه خدمات پایه غیرحضوری منوط به احراز هویت الکترونیکی متقاضی می‌باشد».