kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۰۵۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:  

برنامه امسال دولت مبارزه با فقر مطلق است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه پیوست نظارتی در هر حوزه‌ای باعث کاهش انحرافات می‌شود گفت: برنامه امسال دولت مبارزه با فقر مطلق است.
 
 
 
همدان- خبرنگار کیهان:
 
یوسف شعبانی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته کارگر و با اشاره به نقش انکار ناپذیر جامعه کارگری در فضای کسب و کار، افزود: وزارت تعاون به دنبال تعریف زیست‌بوم اشتغال است که این زیست بوم نگاه همه‌جانبه‌ای به فضای کسب و کار دارد.
وی با بیان اینکه برای صیانت از اشتغال و پایداری از مشاغل موجود و نیز توسعه فضای کسب و کار در کشور باید تسهیلات مناسبی در اختیار متقاضیان قرار‌ داده شود عنوان کرد: لازمه اثربخشی آن توجه همه‌جانبه به امر نظارت است.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه اغلب مراجعات به دستگاه‌های اجرایی، فارغ‌التحصیلان بیکاری است که تقاضای شغل دارند یادآور شد: این موضوع در صدر درخواست‌های کاری قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان همدان در حوزه خوشه‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی موفق بوده و تجربه‌های خوبی در این زمینه دارد خاطرنشان کرد: در سایر خوشه‌ها می‌توان موفق عمل کرد.
وی با بیان اینکه در حوزه حوادث کار، سال گذشته ۳۲۷ پرونده بررسی شد که ۲۱ مورد آن منجر به فوت شد خاطرنشان کرد: متاسفانه همدان در حوادث ساختمانی رتبه‌ نخست را در کشور دارد که با استاندارد‌سازی خطوط تولید و افزایش ایمنی به دنبال به حداقل رساندن آسیب‌ها هستیم.