kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان خبر داد

توزیع بیش از20هزار بسته معیشتی همزمان با ماه مبارک رمضان در زنجان

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان از توزیع بیش از 20هزار بسته معیشتی همزمان با ماه مبارک رمضان در بین نیازمندان این استان خبر داد.

 

زنجان- خبرنگار کیهان:

سردار جهانبخش کرمی؛ فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در جلسه کارگروه بسیج سازندگی گفت: با همت و تلاش مسئولین استانی در سال گذشته اقدامات موثر و قابل توجهی در راستای محرومیت‌زدایی در سطح استان انجام شد.
وی با بیان اینکه وظیفه سپاه و بسیج خدمتگزاری به مردم و در کنار مردم بودن است، تصریح کرد: سپاه و بسیج خادم ملت بوده و خدمت به مردم را وظیفه خود می‌داند.
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در ادامه به اقدامات صورت گرفته به همت بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: به همت بسیجیان و با همکاری نهادهای مربوطه بیش از 250 پروژه محرومیت‌زدایی به‌خصوص در حوزه آبرسانی در مناطق محروم در سال گذشته افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
سردار کرمی با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار کارگاه تولیدی، خانگی و اشتغالزایی در سال گذشته راه‌اندازی شد، خاطرنشان کرد:کارگاه‌های مذکور زمینه‌ساز اشتغال بسیاری از افراد بوده است.
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه طی توافقنامه امضا شده با کمیته امداد تعداد 400 واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان احداث می‌شود، گفت:در مرحله اول تعداد 80 واحد مسکونی احداث و به این عزیزان تحویل داده خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای پروژه‌های آبرسانی با همکاری اداره آب و فاضلاب استان بیان کرد:در مرحله نخست در 57 روستا پروژه آبرسانی اجرا خواهد شد که با افزایش سرعت و روال کار، مرحله دوم نیز اجرایی می‌شود.
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در ادامه با اشاره به اجرای رزمایش کمک مومنانه افزود: در ماه مبارک رمضان نیز بیش از 20 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان استان توزیع خواهد شد.
براساس این گزارش دکتر محسن افشارچی «استاندار زنجان» نیز در این جلسه با اشاره به نقش موفق و پر رنگ بسیج و سپاه در سازندگی و پاسداری از مرزهای کشور با بیان اینکه مسئولین همیشه به دنبال اهداف کلان هستند، بیان کرد: متاسفانه این مسئله موجب شده است که کمتر به مسائل کوچک روستاها و محرومین توجه شود در حالی که باید هر مسئول در سمت خود به این مسئله توجه ویژه داشته باشد و از محرومین غافل نشود. 
افشارچی با بیان اینکه استان زنجان حدود 905 سکونت‌گاه روستایی دارد، اظهار داشت: بخش بزرگ امنیت غذایی کشور بر عهده این عزیزان است. 
وی با اشاره به اینکه روستائیان بدون هیچ چشم داشت و با تمام سختی همواره پای نظام ایستاده‌اند، گفت: این قشر فرزندان خود را برای حفاظت از کشور فدا کرده‌اند و هستند خانواده‌هایی که چند فرزند خود را فدای انقلاب و نظام کرده‌اند. 
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه ما مسئولین در مقابل این عزیزان مسئول هستیم، افزود: پاسداران و بسیجیان این مسئولیت مهم را برعهده گرفتند و ما نیز موظف به پشتیبانی از آنها هستیم.