kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۴۹۳
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰

راه‌اندازی 5 هزار طرح کارگاهی بنیاد برکت در مناطق محروم

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از راه‌اندازی پنج هزار طرح کارگاهی خرد و کوچک در مناطق محروم کشور خبر داد.

 


به گزارش خبرگزاری فارس، معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت در تشریح اقدامات جدید این بنیاد در حوزه اشتغال‌زایی از جمله راه‌اندازی پنج هزار طرح کارگاهی خرد و کوچک در مناطق محروم و روستایی کشور در سال 1401 گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در هر یک از این کارگاه‌ها بین 5 تا 10 نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم مشغول به‌کار شوند و راه‌اندازی این پنج هزار طرح کارگاهی خرد و کوچک، ایجاد اشتغال برای حداکثر 50 هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.  مرتضی نیازی درباره میزان سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این طرح‌های کارگاهی خرد و کوچک خاطرنشان کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای ایجاد پنج هزار طرح کارگاهی خرد و کوچک 25 هزار میلیارد ریال است.
نیازی با اشاره به فعالیت تسهیل‌گران این بنیاد گفت: امسال نیز 850 مجری و تسهیل‌گر بنیاد در مناطق محروم و روستایی کشور اقدام به شناسایی متقاضیان اشتغال و معرفی‌شان برای دریافت تسهیلات می‌کنند. به گفته وی، 16 هزار روستا و 800 شهر در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سال 1401 قرار دارند.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت یادآور شد: این بنیاد تا پایان سال گذشته
180 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور عملیاتی کرده است که حجم سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی، بالغ بر 200 هزار میلیارد ریال بوده و زمینه اشتغال برای 540 هزار نفر را به طور مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.