kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۴۸۴
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
آمریکا

انفجار شدید در میدان تایمزِ نیویورک



وقوع انفجار مهیب در یک تونل مشترک تاسیسات شهری در میدان تایمز نیویورک، موجب ترس و وحشت مردم شد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، این انفجار که عصر روز یکشنبه داخل یک تونل زیرزمینی و مشترک تاسیسات شهری رخ داد، مصدومی نداشته است.
مقامات محلی با بیان اینکه آتش سوزی موجب وقوع انفجار شده است، اظهار داشتند: نیروهای آتش نشان حین جست و جوی محل اطراف حادثه، سطح بالایی از انتشار مونوکسید کربن را شناسایی کردند که مدت کوتاهی بعد کاهش یافت.
به گزارش نیویورک پست، اطلاعات اولیه حاکی‌ است این انفجار که ناشی از خرابی کابل بوده به بناها یا تاسیسات اطراف، خسارتی وارد نکرده است. تونل‌های زیرزمینی و مشترک تاسیسات شهری مانند شبکه‌های فاضلاب، کابل‌های مخابراتی و سیستم‌های فاضلاب صنعتی و فاضلاب خانگی که دریچه‌هایی روی زمین دارند برای دسترسی به مسیرهای کابل‌ها یا سایر تاسیسات در زیرزمین استفاده می‌شوند.
خبر دیگر از آمریکا اینکه، در تیراندازی در یک باشگاه تیراندازی در ایالت جورجیای آمریکا سه نفر کشته شدند و ۴۰ قبضه اسلحه به سرقت رفت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از تلویزیونی‌‌ای پی تی ان، این تیراندازی در شهر گرانتویل (Grantville) در ۸۰ کیلومتری جنوب غربی شهر آتلانتا روی داد. در این حادثه صاحب این باشگاه به همراه همسر و نوه اش کشته شدند.
بازرسان بر این باورند که سرقت و تیراندازی حوالی ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر و زمانی که باشگاه تعطیل بوده است روی داده است. هیچ مظنونی نیز دستگیر نشده است. بازرسان گفتند که علاوه‌بر ۴۰ قبضه اسلحه و دوربین مدار بسته نیز به سرقت رفته است. برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری و محکومیت قاتل یا قاتلان این پرونده شود، جایزه ۱۵ هزار دلاری در نظر گرفته شده است. همچنين خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد در پی تیراندازی در یک باشگاه شبانه در شهر «سِدار راپیدز» در ایالت آیووا یک زن و یک مرد کشته و ۱۰ نفر دیگر هم زخمی شدند. پلیس محلی اعلام کرد دو مهاجم با حمله به باشگاه شبانه در شهر سِدار راپیدز افراد حاضر در این باشگاه را به گلوله بستند.