kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۲۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
خطیب جمعه تهران:

ملت و دولت ما به برجام تکیه نکرده‌اند

امام جمعه موقت تهران گفت: برجام به نتیجه برسد یا نرسد این دولت و ملت مستقل ما به داخل تکیه کرده‌اند و به مناسبت‌های برجامی تکیه نداریم.

آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به شعار سال، بیان داشت: مسئله تولید چند سال است که به عنوان یک راهبرد در کلام رهبر انقلاب تاکید می‌شود اما امسال فصل جدیدی به نام تولید دانش‌بنیان را مطرح کردند که مسئولین باید توجه کافی به آن داشته باشند. تولید دانش‌بنیان هزینه را کم و کیفیت را بالا برده و ما را در صحنه مبادلات تجاری به جایی می‌رساند که کالای ما قابل عرضه به جهان باشد و مردم هم اطمینان حاصل می‌کنند که محصول ایرانی با کیفیت است.
به گزارش تسنیم، امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کشاورزی در حوزه تولید دانش‌بنیان باید جدی گرفته شود، مطرح کرد: ما پنجمین کشوری هستیم که آب‌های زیرزمینی را استخراج کرده و در کشاورزی مصرف می‌کنیم اما بهره‌وری لازم را نداریم. مدیریت غلط در برخی دوره‌ها طوری بوده که مجبور به واردات شده و در برخی موارد هم با انباشت محصولات کشاورزی رو‌به‌رو بوده‌ایم.
وی گفت: باید تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را دو برابر کرد این موضوعی که رئیس‌جمهور محترم بر آن تاکید دارند و معتقد هستند باید شرکت‌های دانش‌بنیان گسترش پیدا کنند. از سوی دیگر قوانین حمایتی در مجلس هم باید وضع شود البته رئیس ‌مجلس گفت که بودجه در نظر گرفته شده برای این موضوع قابل توجه بوده است.
آیت‌الله صدیقی تاکید کرد: البته باید نتایج علمی این شرکت‌ها را در اختیار کشاورزان قرار‌ داد و باید نیازها و خلأهایی که کشاورزان با آن رو‌به‌رو هستند، تبدیل به ابزار علمی بشود تا در مسیر افزایش تولید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به مذاکرات رفع تحریم‌ها، اظهار داشت: برخی از مقامات آمریکایی گفته‌اند بعد از ترور شهید سلیمانی نیروهای آمریکایی چند برابر قبل مورد حمله قرار گرفته‌اند و این موضوع سد راه مذاکرات برجام شده است. باید گفت قبل از برجام هم نیروهای ما متجاوزان آمریکایی در خلیج‌فارس را گرفتند و بعد هم عین‌الاسد و پهپاد شما با موشک‌های ما مورد هدف قرار گرفت. هیچکدام اینها ربطی به برجام ندارد و معلول سیاست‌های تجاوزکارانه شما است و تا زمانی که این سیاست ادامه داشته باشد، این رفتار از سوی ملت‌های مسلمان ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: گرفتن ضمانت‌های لازم از آمریکایی‌ها از سیاست‌های رهبر انقلاب و خواسته همه مردم است. ما در همه ابعاد صلح‌آمیز به انرژی هسته‌ای نیاز داریم و برخورداری از این انرژی حق مسلم ما است. برجام به نتیجه برسد یا نرسد این دولت و ملت مستقل ما به داخل تکیه کرده‌اند و به مناسبت‌های برجامی تکیه نداریم اما تلاش می‌کنند تا تحریم‌ها در همه ابعاد برداشته بشود. البته باید برای خنثی‌سازی تحریم هم تلاش شود.
آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: صنعت هسته‌ای ما بومی و سرمایه ملی ما است که تخریب آن نابود کردن سرمایه ملی است. ما باید بدون کوتاه آمدن در مقابل دشمن مشکلات معیشتی مردم را با درایت و مدیریت و اتکا به ظرفیت‌های داخلی حل کنیم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به آتش‌بس موقت در یمن گفت: آتش‌بس یمن هم از معجزات الهی بود که ملت یمن با دست خالی در برابر هجمه استکبار جهانی ایستاد.