قرآن را با تدبر و عمل بخوان و بالا برو!(حکایت خوبان)
مردی از امام سجاد(ع) سؤالاتی کرد و آن حضرت به آنها پاسخ داد. آن مرد به فکر طرح پرسش جدید افتاد. امام سجاد(ع) فرمودند: در انجیل آمده است: تا به آموختههای پیشین خود عمل نکردهاید، دانش جدید مطلبید (زیرا معلوم میشود علم را برای عمل نمیخواهید و) علمی که برای عمل نباشد، عامل دوری از خدا است. آنگاه فرمود: خداوند بهشت را با دست خود... آفرید و درجات بهشت را به اندازه آیات قرآن قرار داد. پس کسی که (در دنیا) قرآن بخواند، خداوند به او میفرماید: بخوان و بالا برو، و کسی که از آنان (اهل قرآن) وارد بهشت شد، هیچ کس در درجه بهشت از او برتر نخواهد بود، مگر پیامبران و صدیقان. (1)
ـــــــــــــــــــــــــــــ
1- جامعالاحادیث الشیعه، ج 15، ص 15