کد خبر: ۲۳۹۰۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸

تهدید سئول از سوی خواهر رهبر کره شمالی به بمباران اتمی

خواهر رهبر کره شمالی، در انتقادی مجدد از اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی، گفت: این اظهارات «اشتباهی غیرقابل جبران» بود؛ او سپس سئول را به «حمله اتمی» تهدید کرد.

تنش‌های اخیر بین سئول و پیونگ‌یانگ در پی اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی، ادامه داشته و بامداد سه‌شنبه به اوج خود رسید. «کیم یو جونگ»، خواهر رهبر کره شمالی و معاون مدیر کمیته مرکزی حزب کارگران این کشور، با انتقاد دوباره از اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی مبنی بر قابلیت «حمله پیشگیرانه» سئول به پیونگ‌یانگ، آن را یک اشتباه «غیرقابل جبران» خواند. این بیانیه کیم یو جونگ دومین هشدار تند او در این هفته است که در واکنش به صحبت‌های مقام نظامی سئول گفته می‌شود. خبرگزاری دولتی کره شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) به نقل از کیم گزارش داده: «در صورتی که کره جنوبی رویارویی نظامی با ما را انتخاب کند، نیروی اتمی رزمی ما ناگزیر باید به وظایف خود عمل کند.»