kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵

کیهان و خوانندگان

 
 
* تنها نسخه رها شدن از مشکلات کشور عمل به تدابیر و نقشه راهی است که امام حکیم انقلاب در آغاز سال و در طول سال به مناسبت‌های مختلف و بعضاً دیدار با مردم و مسئولین ترسیم می‌نمایند.
8896---0905
* امیدوارم دولت انقلابی و جهادی با سیاستگذاری صحیح شعار سال را به منصه ظهور برساند و ملت شاهد شکوفایی تولید و رونق و کسب و کار باشند.
فهیمی‌نیا
* جناب آقای باقری مسئول محترم تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای! اگر نتیجه اولین جلسه مذاکرات وین را به طور شفاف با مردم در میان می‌گذاشتید جریان سلطه می‌فهمید که دیگر جای چانه‌زنی و باج‌خواهی تمام شده است.
طباطبایی- 3561---0253
* از یادداشت روز مدیر مسئول محترم کیهان با عنوان «قرن پانزدهم؛ غروب آمریکا و طلوع‌ ما» تقدیر و تشکر می‌کنم و از همه کسانی که به جهاد تبیین می‌پردازند به ویژه ائمه جمعه و جماعات درخواست می‌کنم آن را با دقت مطالعه نمایند.
6960---0936
* وقتی نسخه اشرافیت که در دولت سازندگی و در نماز جمعه صادر شد بسیاری از مسئولین را آلوده کرد و به دنبال آن مردم نیز دچار مشکل شدند. در قرن 15 باید با این ویروس اشرافیت نیز همانند ویروس کرونا برخورد و انقلاب را مجدداً به راه اولیه خود برگردانیم.
8997---0912
* وقتی عربستان دم از حقوق بشر می‌زند اره برقی در ذهنم تجسم پیدا می‌کند. دولتمردان آل سعود با جنایت‌های وحشیانه‌ای که مرتکب شده‌اند با چه رویی صحبت از حقوق بشر می‌کنند.
8498---0937
* با روی دور تند افتادن عملیات‌های شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها کار اسرائیل و اسرائیلی‌ها تمام است باید کاری کرد که در هر کدام از این عملیات‌ها تعداد بیشتری از صهیونیست‌ها به درک واصل بشوند.
8498---0937
* اگر روسیه توان نظامی بازدارنده نداشت ناتو به قطع به روسیه حمله می‌کرد و سرنوشت جنگ چیز دیگری می‌شد.
847---0937
* ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه جانوری است که کاریکاتور خودش را توهین قلمداد کرده و مستوجب برخورد دانسته ولی از طرف دیگر توهین به ساحت پیامبر اسلام را آزادی بیان عنوان کرده است.
8498---0937
* هیچ بعید نیست عوامل آمریکا در اوکراین برای بدنام کردن روسیه در افکار جهانی اقدام به انفجار میکروبی علیه مردم اوکراین بکنند و این جنایت را به اسم روس‌ها بگذارند.
1817---0935
* از تیم اقتصادی دولت انتظار می‌رود به عامل اصلاح و رشد اقتصادی کشور که در نامگذاری سال از سوی رهبر حکیم اعلام شد یعنی اقتصاد دانش‌بنیان اهتمام جدی نمایند.
رحیمی
* نظارت و بازرسی بر روی عملکرد قوه قضائیه باید چندین برابر دستگاه‌های دیگر کشور باشد. چرا که اگر دستگاه قضا درست عمل کند روی عملکرد مثبت دیگر دستگاه‌های کشور در حد قابل توجه تأثیرگذار خواهد بود.
1817---0935
* این خانم‌های هنرپیشه که امروز در مورد آزار جنسی زنان در سینمای کشور بیانیه صادر کرده‌اند برخی از آنها همان کسانی هستند که چندین سال قبل وقتی بعضی هنرمندان متعهد و دلسوز چون مرحوم سلحشور در این مورد هشدار می‌دادند موضع مخالف گرفتند.
بیگ‌زاده
* با توجه به بی‌فایده بودن تغییر ساعت در 6 ماهه اول سال و لغو آن در بسیاری از کشورها و تصویب آن در مجلس چرا اجرایی شدن آن به بهانه هزینه‌بر بودن توسط شورای نگهبان رد شد؟ از نمایندگان درخواست می‌شود نظر شورای نگهبان را تأمین و نسبت به لغو آن اهتمام نمایند. در صورت ضرورت ساعت کار ادارات تغییر یابد و به جلو کشیده شود نه ساعت رسمی کشور.
9654---0937 و 6960---0936 و 7250---0919
* کاهش نگران‌کننده انگیزه یادگیری دانش‌آموزان و دانشجویان مدت‌هاست که شتاب گرفته و ویروس کرونا به شدت آن افزود و این کاهش انگیزه را به خوبی نشان داد. امیدوارم مسئولین برای قشر جوان و نوجوان فکری بنمایند.
1104---0920
* چندین سال بود آرزو داشتیم مجلس و دولت همسو بشوند. خوشبختانه امروز این اتفاق افتاده است امیدواریم آثار مثبت آن در زندگی مردم دیده شود.
0084---0911
* مسئولین امر به همان میزان که به کنترل تورم و کاهش قیمت‌ها و جلوگیری از فعالیت اراذل و اوباش و... اهتمام دارند به کنترل هنجارشکنی‌های اخلاقی، اعتقادی خصوصا در پایتخت ام‌القرای اسلامی، نیز اهتمام ورزند.
9219---0903
* هفته درختکاری پشت سر گذاشته شد با این حال به درختان تاسیسات نفتی شهرری(پالایشگاه) رسیدگی نکردند. متاسفانه فضای سبز این منطقه رها شده و فاقد مدیریت است.
8132---0936
* اداره آب منطقه تهرانسر در غرب تهران بدون ثبت کنتور آب مشترکین اقدام به ارسال و اعلام پیامک آب‌بها می‌کند. اعتراض هم کردیم ترتیب اثر ندادند.
9554---0901
* چرا باید شب چهارشنبه هر سال به خاطر یک رسم غلط و خرافی به نام چهارشنبه‌سوری یا بهتر بگوییم چهارشنبه‌سوزی تعدادی از هم‌وطنان کشته و چند برابر آن مجروح و برای همیشه نقص عضو بشوند. آیا این همه خسارت جانی و مالی کافی نیست؟
1154---0937
* برای جلوگیری از جان باختن تعدادی به خاطر چهارشنبه‌سوری و حماقت عده‌ای از آتش‌بازی، دستگاه‌های مسئول بررسی نمایند اگر ضعف قانون است از نمایندگان بخواهند با مشورت قوه قضائیه قانون و مجازات سختی برای تهیه و توزیع‌کنندگان این آتش‌سوزی‌ها و جان باختن‌ها و تخریب‌های اموال عمومی و شخصی تصویب و اجرا نمایند.
جستان دشتی
* همسرم فرزند چهارم را باردار است. به خاطر دغدغه مسئولین دلسوز از پیری جمعیت خواستیم به وظیفه خود عمل کنیم ولی متأسفانه نگاه برخی از پزشکان باعث شده که همسرم از مراجعه به پزشک خودداری کند چرا که برای فرزند سوم کلی مسخره شدیم و ما را از بچه‌دار شدن ترساندند!
9085---0939
* آمار بالای کشته‌های جاده‌ای باید روی رانندگی شهروندان تاثیر گذاشته و موجب کاهش خسارت‌های جانی در جاده‌ها بشود ولی متاسفانه باید گفت بعضی رانندگان کاملا بی‌توجه بوده و دست به خودکشی می‌زنند. به نظر باید قوانین سخت‌تری برای رانندگان متخلف وضع شود.
7454---0937
* وقتی بابت گرانی به مسئولین شکایت می‌کنیم برخی از آنها می‌گویند نخرید تا ارزان شود. بنویسید این پاسخ کلیشه‌ای برای پاک کردن صورت مسئله و فرار از مسئولیت‌پذیری است.
1104---0920
* در تاریخ 1400/12/19 با اسنپ از منزل خود به راه‌آهن تهران رفتم مبلغ حدود 17 هزار تومان پرداخت کردم همین مسیر را در تاریخ 1401/1/4 رفتم با مبلغ 39 هزار تومان؟! آیا نظارتی بر عملکرد اینگونه شرکت‌ها و موسسات هست؟ اگر قرار بر افزایش هم باشد با بیش از 200 درصد؟!
طاهری