kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۹۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
* چیزی از حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه موساد اسرائیل در اربیل عراق نگذشته خبر آمد تمام سایت‌های متعلق به دولت رژیم اشغالگر قدس از دسترس خارج شده است. اوضاع اسرائیل به حدی به هم ریخته که تا از گیجی ضربه اول به خودش می‌آید سیلی دوم را خورده است. رهبری فرمودند دشمن یک ضربه بزند ده ضربه می‌خورد.
فرجیان
* نخست‌وزیر عراق به این سوال روشن پاسخ بدهد که چگونه حاکمیت و امنیت مردم کشورش با حضور عوامل رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی در این کشور به خطر نمی‌افتد ولی با حذف پایگاه‌های این رژیم توسط موشک‌های سپاه به خطر می‌افتد؟
عزیزی
* وقاحت بعضی از اصلاح‌طلبان در وطن‌فروشی به جایی رسیده که یکی از مدعیان اصلاحات در رسانه‌های زنجیره‌ای شرط ایران در مذاکرات هسته‌ای مبنی بر گرفتن تضمین از آمریکا را «گردن‌کشی و شرط فرابرجامی» عنوان کرده است، به این جماعت واداده واقعا چه باید گفت؟
خالقی
* مشکل مدعیان اصلاح‌طلبی در کشور ما این است که در حوادث همواره به سوی منافع غرب و غربی‌ها چرخیده‌اند و به همین دلیل همیشه برای نظام و مردم هزینه درست کرده‌اند.
بیات
* وزارت کشور عربستان به طور رسمی خبر از اعدام 81 نفر در یک روز توسط دولت آل‌سعود داده، چرا صدایی از مدافعان حقوق بشر شنیده نشد. اصلاح‌طلبان چرا برای این کشته‌شده‌ها شمعی روشن نکردند؟
زمانی
* اعدام 81 نفر توسط آ‌ل‌سعود در عربستان که بیشترشان شیعه بودند واقعا شرم بشریت است. اگر این کار در یک کشور غیر از متحدان آمریکا اتفاق افتاده بود همه جای دنیا عزای عمومی اعلام می‌کردند.
یعقوبی
*‌ پول عربستان موجب شده که رسانه‌های غربی کجا صدایشان بلند بشود و کجا سکوت اختیار کنند. آل‌سعود کلی بچه شیعه را از دم تیغ گذرانده و گردن‌زده همه رسانه‌‌های وابسته به غرب لال شده‌اند و صدایی از آنان بلند نمی‌شود.
یوسف‌زاده
*‌ نتیجه سیاست دوگانه غرب و غربی‌ها این می‌شود که عربستان 81 نفر را در یک روز اعدام می‌کند ولی به اندازه 81 دقیقه تحریم نمی‌شود.
اسحاقی
*‌ رژیم عصر حجری آل‌سعود هر چند وقت یک‌بار مخالفان سیاسی خود را همزمان با قاچاقچیان و یا تروریست‌هایی که با پول خود پرورش داده اعدام می‌کند تا به افکار عمومی القا کنند این مخالفان به اندازه قاچاقچیان و تروریست‌ها برای امنیت عربستان خطرناک هستند! چند سال پیش نیز شیخ نمر روحانی برجسته شیعیان عربستان در اوج مظلومیت در کنار چند قاچاقچی به دست جلادان سعودی به شهادت رسید.
نمازی
*‌ برای آنکه جهاد تبیینی که رهبری مطالبه کرده‌اند توسط نخبگان کشور موثر واقع بشود باید به شدت از سطحی‌نگری در این کار پرهیز کرد و به مسائل و حوادث نگاه عمقی داشت به ویژه اینکه در زمانه صف‌آرایی دو جبهه حق و باطل در یک پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم.
عشقی
* در کشور سرمایه‌گذارانی که به دنبال احداث کارخانه و تولید باشند کم نیستند. ولی وقتی نوبت به اخذ مجوز می‌رسید به حدی طی مسیر اداری این کار طولانی بوده که گذر زمان ارزش پول سرمایه‌گذار را تقلیل داده و به نصف تبدیل کرده است. حال که کاهش زمان صدور مجوزهای کسب و کار به قانون تبدیل شده امیدواریم با پشتیبانی دولت و مسئولین از سرمایه‌گذاران شاهد رونق تولید و اشتغال در کشور باشیم.
ابراهیمی
*‌ دستگاه‌‌های اطلاعاتی و امنیتی به منزله چشم بیدار کشور و نظام محسوب می‌شوند بنابراین آنان باید در شناخت مشکلات و مفاسد هم پیشگام باشند و هم راهکار برون رفت از آن را ارائه کنند. یعنی اینکه مسیرهای به وجود آمدن فساد را مسدود کنند.
چراغی
* فکر می‌کنم بزرگ‌ترین مقوله برای جهاد تبیین پرداختن به سیره فکری و عملی امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی باشد چرا که این انقلاب بی‌نام و یاد امام و شهدا در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست و نخواهد بود و مضاف بر آن امروز هر چه عظمت و سربلندی در دنیا داریم به برکت امام و خون مطهر شهدای عزیز است. البته این کار را باید هنرمندانه و بدون نقص انجام داد. یعنی یک کار فرهنگی تمیز باید کرد.
ناظری
*‌ واقعیت این است که دانشجویان به ویژه دانشجویان خارج از کشور بخشی از قدرت نظام به شمار می‌آیند. باید از این قدرت و ظرفیت در اندازه حقیقی استفاده شود. موفقیت هر کدام از این دانشجویان در عرصه‌های مختلف علمی افزایش قدرت ایران را به دنبال دارد. غفلت از این مهم بخشودنی نیست.
طبرسی
*‌ ادامه حضور عناصر دارای تفکر منفعل لیبرال در پست‌های کلیدی و اجرایی در این دولت با شعار شایسته‌سالاری ریاست محترم جمهوری سازگاری ندارد. کاستی‌هایی که مشاهده می‌شود حاصل مدیریت همین مدیران است. این افراد باید هر چه زودتر تعویض شوند و تعلل جایز نیست.
نیک‌نام
*‌ آمریکا، جانی شیادی است که در جنگ ویتنام موجب مرگ بیش از 3 میلیون نفر شد ولی با انتشار عکس یک سرباز آمریکایی که یک کودک ویتنامی را بغل کرده بود خودش را منجی ویتنامی‌ها جا می‌زد. لعنت خدا بر این شیطان‌بزرگ.
سازگار
*‌ در مورد جنگ اوکراین آنچه ایران انتخاب کرده جانب بی‌طرفی و تلاش برای برقراری صلح است ولی اروپا و غرب به اوکراین به عنوان ابزاری برای رسیدن به مقاصد جهانخوارانه‌ خود نگاه می‌کنند موضوعی که باعث شده اوکراین به تله آمریکا بیفتد و آتش جنگ در این کشور روشن شود.
نوریان
*‌ معاونت امور ایثارگران شهرستان قم بعد از گذشت چند دهه،‌ ما تعدادی از جانبازان فراموش شده را تحت حمایت مالی قرار داده است. می‌خواستم از طریق این ستون از مدیران این مجموعه تقدیر و تشکر بکنم.
ابوالقاسمی- قم
* برگزاری برنامه‌های فرهنگی و دینی و نشاط اجتماعی در جوار امامزادگان مطهر در سراسر کشور در تعطیلات نوروزی و تابستان در شرایط کرونایی دو سال گذشته کمرنگ شد با توجه به تمهیدات ایجاد شده و امکان برگزاری مراسم‌ها با حفظ شیوه‌های بهداشتی انتظار می‌رود مسئولین امر از این قطب‌های فرهنگی کمال بهره‌برداری فرهنگی را داشته باشند و کسانی را که به این مکان‌های مقدس مشرف می‌شوند از معارف الهی بهره‌مند نمایند.
9239---0922 و 7250---0919
* بسیاری از افراد وام‌گیرنده شاغلند و به محض اینکه اقساط عقب می‌افتد بلافاصله یقه ضامن گرفته می‌شود. با این سیستم الکترونیک و به روز می‌توان از حقوق و درآمد وام‌گیرنده برداشت کرد. چرا به سرعت سراغ ضامن می‌روند؟ از بانک مرکزی درخواست می‌شود این معضل را حل کند.
5342---0937
* رئیس محترم دستگاه قضا! شماره حوزه‌های ریاست که 118 در اختیار مردم قرار می‌دهد اصلا پاسخگو نیستند!
دولابی
* چهارشنبه‌سوری با خسارت‌های جانی و مالی هر ساله‌ای که بجا می‌گذارد به یک منکر پرخطر برای مردم تبدیل شده. کاش برای رفع این معضل فکری اساسی بشود.
1154---0937