kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷

نظامیان صهیونیست در کرانه باختری سه نوجوان فلسطینی را با گلوله به شهادت رساندند

نظامیان صهیونیست دیروز صبح در اقدامی وحشیانه سه جوان دیگر فلسطینی را در نابلس، قلندیا و اراضی اشغالی 1948 با گلوله جنگی به شهادت رساندند.

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح دیروز به اردوگاه «بلاطه» در شرق نابلس کرانه باختری یورش بردند. بر اساس گزارش «عرب ۴۸»، در درگیری‌ها در این اردوگاه یک فلسطینی 17 ساله به نام «نادر هیثم ریان» به شهادت رسید. همچنین وزارت بهداشت فلسطین از شهادت یک جوان فلسطینی دیگر به نام «علاء شحام» در قلندیا خبر داد. یک فلسطینی دیگر نیز به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در «رهط» در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به شهادت رسید. بر اساس گزارش‌ها، تیراندازی متقابل میان این شهید و یگان «مستعربین» در منطقه مذکور رخ داد و طی این تیراندازی، فرد فلسطینی به شهادت رسید. از سوی دیگر نظامیان رژیم صهیونیستی در یورش خود به کرانه باختری چندین فلسطینی از جمله اسرای آزاد شده را بار دیگر بازداشت کردند.
این در حالی است که صهیونیست‌ها نسبت به انفجار امنیتی کرانه باختری به شدت هراس دارند. روز شنبه، رونن بار، رئیس‌سازمان امنیت داخلی اسرائیل موسوم به شین بت، به واشنگتن پایتخت آمریکا رفت و نسبت به تشدید اوضاع امنیتی در قدس و کرانه باختری هشدار داد. رئیس‌«شین بت» گفت: «کرانه باختری در حال جوشش است و از زمان عملیات اردیبهشت ۱۴۰۰ هنوز آرام نشده است.»
«یوسی یوشوا»، خبرنگار روزنامه یدیعوت آحارونوت گفته: «رونن بار، رئیس‌شین بت، صبح یکشنبه پس از سفر به واشنگتن به اسرائیل بازگشت. یوشوا توضیح داد که در دیدار وی با مقامات آمریکایی بر هشدار به اسرائیل در مورد وقوع انفجار امنیتی در قدس تاکید شد...این اولین بار است که رئیس‌شین بت به منظور اطلاع آمریکایی‌ها از آنچه در صحنه فلسطین در پی تنش در قدس و کرانه باختری پیش‌بینی می‌شود، سفر می‌کند.»
مؤسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی هم در گزارشی هشدار داده که وضعیت امنیتی در کرانه باختری به دلیل ضعف تشکیلات خودگردان و افزایش ناامیدی در نسل جدید فلسطین در آستانه انفجار است. در این گزارش آمده مشکل استراتژیک این رژیم دور شدن از راه‌حل‌های سیاسی برای حل مناقشه فلسطین است. این مؤسسه صهیونیستی هشدار داده است که این واقعیت، ایده نهایی در مورد تشکیل یک دولت یهودی را تهدید می‌کند. در این گزارش آمده است: «هرچند اوضاع امنیتی در کرانه باختری با توجه به هماهنگی امنیتی با تشکیلات خودگردان فلسطین همچنان تحت کنترل است اما این کنترل در حال تضعیف است و ممکن است عملکرد اسرائیل را مختل کند.»