kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
وزیر بهداشت:

کوچک‌ترین ضعف در نوروز غیر قابل قبول و سپردن کار به انترن و رزیدنت تخلف است

وزیر بهداشت گفت: کادر سلامت، پزشکان و پرسنل باید در ایام نوروز مثل همیشه با آمادگی کامل در صحنه باشند؛ اینکه کار را به انترن و رزیدنت بسپارند و اساتید حضور نداشته باشند، قابل قبول نبوده و تخلف است.

به گزارش وبدا، بهرام عین‌اللهی، دیروز در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: به هرحال کرونا همه چیز را دستخوش تغییر کرده است و کادر سلامت مانند همیشه باید در صحنه باشند، در واقع حوزه سلامت تعطیلی ندارد. کوچکترین ضعفی در حوزه بهداشت قابل قبول نیست. رؤسای دانشگاه‌ها نیز باید صحنه‌های خدمت به مردم را شخصا مدیریت کنند، مخصوصا در شهرهایی که مسافرپذیری بیشتری دارند.
عین‌اللهی اظهار داشت: پزشکان و پرسنل بهداشت و درمان نیز باید آمادگی کامل داشته باشند، اینکه کار را به انترن و رزیدنت بسپارند و اساتید حضور نداشته باشند، قابل قبول نبوده و تخلف است. در مراکزی که آموزشی نیستند نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.
در ایام تعطیل نوروز
هیچ یک از گروه‌های درمانی تعطیل نیستند
وی ضمن تاکید بر اینکه در ایام تعطیل نوروز هیچ یک از گروه‌های درمانی تعطیل نیستند، ادامه داد: ویزیت روزانه هم باید حتما انجام شود و گروه‌های مختلف باید طبق برنامه‌ریزی انجام وظیفه کنند. رزیدنت‌ها برای درمان بیمار مسئولیتی ندارند و مسئولیت اصلی درمان بیمار با اساتید است و اساتید باید در فیلد حضور داشته باشند و رؤسای دانشگاه‌ها باید بر این امر نظارت دقیق داشته باشند.
وزیر بهداشت گفت: همچنین مرخصی و سفر خارج از کشور رؤسای دانشگاه‌ها در ایام نوروز ممنوع است. رؤسای دانشگاه‌ها و معاونین‌شان باید در داخل کشور حضور داشته و نظارت مستقیم داشته باشند.