kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵

تورم شدید در آمریکا به روایت سی ان ان؛ «قیمت برخی محصولات سر به فلک کشیده است»

شبکه سی ان ان در گزارشی اعلام کرد که تورم شدید در آمریکا فشار زیادی را بر افراد با حقوق ثابت وارد کرده است. مردم آمریکا شاهد افزایش بیشترین میزان تورم در ۴۱ سال اخیر بوده‌اند.

 

تورم در آمریکا در روزهای گذشته به شدت افزایشی بوده و قیمت سوخت در این کشور به بالاترین میزان خود رسیده است. شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی اعلام کرد که تورم شدید در آمریکا فشار زیادی بر افراد با حقوق ثابت وارد کرده است.
طبق این گزارش، افزایش سرسام آور بهای بنزین، افزایش اجاره بهاء و گران شدن بهای کالا‌های مصرفی اساسی و از جمله مواد غذایی سبب افزایش بیشترین میزان تورم در ۴۱ سال اخیر در آمریکا شده است.
در ادامه خبرنگار این شبکه تلویزیونی گزارش داد، برای بررسی موضوع تورم به یک رستوران در آریزونا آمده ایم. صاحب این رستوران مواد غذایی را در سردخانه نگهداری می‌کند. در ادامه صاحب این رستوران گفت، معمولا ما این مواد غذایی را به مبلغ یک دلار خریداری می‌کردیم، اما حالا بهای آن به ۱.۸ دلار رسیده است. پنیر معمولا 9 دلار بود، اما حالا به ۱۵ دلار و ۴۶ سنت رسیده است. وی افزود، پیش‌بینی بهای کالا‌ها برای ما دشوار شده است. من حتی نمی‌توانم بهای کالا‌ها را برای سه روز آینده پیش‌بینی کنم، زیرا تغییر می‌کند. وضعیت تا این حد بد نبوده است.
در ادامه خبرنگار گفت:« شهر فینیکس در آریزونا بالاترین نرخ تورم را در آمریکا دارد. آخرین آمار نشان می‌دهد که نرخ تورم در آریزونا 3 درصد بالاتر از نرخ تورم ملی است. این موضوع زندگی را برای افراد با درآمد ثابت دشوار می‌کند.»
به دنبال این تورم ویدیویی منتشر شده که اشک‌های یک شهروند آمریکایی از افزایش شدید قیمت سوخت در این کشور را نشان می‌دهد. این خواننده آمریکایی در فیلمی که از خود منتشر کرده می‌گوید: «جو [بایدن] من امروز چیزی نخوردم. میدونی چرا؟ به خاطر بنزین! من ماشین دارم اما نمی‌توانم از آن استفاده کنم و به خرید بروم.» در طول یک روز، این فیلم 3.2 میلیون بازدید داشته است.