kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۵۴۴
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸

اخبار کوتاه اجتماعی

 
 
 مصدومیت 7 نفر به دلیل انفجار منزل مسکونی 
فارس- سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از انفجار و تخریب یک ساختمان چهار طبقه مسکونی و مصدومیت 7 نفر در خیابان جوانمردان خبر داد که وضعیت 3 نفر آنها وخیم است.
 اعزام قطارهای فوق‌العاده و افزایش ساعت کاری مترو در روزهای پایانی سال
شهر- مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه معمولاً برای روزهای پایانی سال به علت ازدحام مسافران در خطوط مرکزی شهر، اعزام قطارهای فوق‌العاده پیش‌بینی می‌شود، گفت: این قطارها در ساعات اوج سفر مسافران در خطوط مترو فعال می‌شوند. همچنین قرار شد پایان ساعت کاری ایستگاه‌های مترو از ساعت ۲۲ به ۲۳ افزایش یابد.
 ورود ۲/۲ میلیون دُز واکسن آسترازنکا از آلمان
تسنیم- سخنگوی گمرک گفت: با ورود دو محموله اهدایی واکسن آسترازنکا از آلمان حاوی دو میلیون و 191هزار دز، واکسن‌های آسترازنکای وارده به کشور به بیش از ۱۸ میلیون و ۸۳۶ دز و کل واکسن‌های وارداتی از بهمن سال قبل به بیش از ۱۵۸ میلیون دز رسید.
 اصلاح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ابتدای ۱۴۰۱
ایسنا- دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه اصلاحات سندتحول بنیادین طبق مفاد بند ۸ این سند باید هر پنج سال یک مرتبه انجام شود گفت: طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش اصلاحات و بازنگری سند ابتدای سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.
 وضعیت سفره‌های آبی کشور بغرنج است
رئیس‌سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه‌ای با حضور رئیس‌دیوان محاسبات گفت: جدول حقابه تالاب‌ها و رودخانه‌ها را بر اساس کم آبی، میان آبی و پرآبی تنظیم و به وزارت نیرو دادیم اما می‌دانیم که وضعیت سفره‌های آبی کشور بغرنج است.
 آغاز ثبت‌نام دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
فارس-ثبت‌نام دوره کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد اسلامی از دوشنبه
 ۲۳ اسفند ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی
 www.sanjesh.org آغاز شد. داوطلبان این دوره می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعات لازم درباره نحوه و چگونگی ثبت‌نام را دریافت کنند. تعداد ۱۵۷ رشته گرایش در دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در قالب سه هزار و ۹۴۸ رشته محل دانشگاهی پذیرش دانشجو خواهند داشت.
 پیش‌بینی آلودگی هوا در 4 کلانشهر کشور
ایسنا- رئیس‌مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: به جز استان‌های اردبیل، گیلان و شمال خراسان رضوی در سایر مناطق کشور طی سه روز آینده جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی تهران، کرج، اراک و اصفهان پیش‌بینی می‌شود. طی امروز در نواحی شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود و در نواحی شمال شرق و شرق کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش باران و برف در کل نوار غربی و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود. روز شنبه ضمن تقویت سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس، بارش در مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت.