kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۳۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲

تصمیم جدید برای فیلم‌های تجربی(اخبار ادبی و هنری)

رئیس سازمان سینمایی خبر داد: در برنامه‌های کلان پیش رو در پی برنامه‌ریزی و طراحی شیوه‌هایی هستیم که مجاری اکران آثار هنری و تجربی سینمای ایران را تسهیل و گسترش دهد.
 
 
 
محمد خزاعی گفت: سازمان سینمایی قصد دارد در راستای رشد دانش سینمایی مخاطبان و ارتقای کیفیت هنری سینما، فصل نوینی را برای حمایت از فیلم‌های هنری و تجربی در کشور آغاز کند. در این مسیر ضمن بهره‌گیری و استفاده از تجارب و دستاوردهای ارزشمند فعالان این عرصه در سال‌های گذشته بر این باور هستیم که حوزه پخش و اکران این‌گونه محصولات سینمای ایران به گسترش بسترها و ظرفیت‌ها بیش از گذشته نیازمند است.
رئیس سازمان سینمایی گفت: اگرچه موسسه هنر و تجربه ایرانیان طی هشت ساله گذشته، در این زمینه فرصت‌های ارزشمندی را به‌عنوان تنها بازوی معین و فضای کمکی برای چرخه اکران این‌گونه آثار در کشور مهیا ساخته ولی کافی نبوده است.
به گفته وی؛ کارگروهی متشکل از کارشناسان، متخصصان و فعالان مجرب این حوزه پس از مطالعه، ارزیابی و آسیب‌شناسی این عرصه و بازشناسی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل این بخش به بازتعریف و بازطراحی مدل‌ها و ساختار اجرایی برای این بخش اقدام کرده‌اند. این تغییرات با هدف گسترش حوزه پخش این فیلم‌ها در گستره مراکز و مؤسسات حقیقی و حقوقی بیشتر، نیاز جدی این عرصه است.
خزاعی گفت: ما در سازمان سینمایی ضمن دعوت و استقبال از تداوم فعالیت‌های مؤسسه هنر و تجربه ایرانیان، برای پویایی بیشتر و بالندگی این بخش در نظر داریم از ظرفیت‌ها، امکانات و همیاری‌های بیشتر بخش‌های خصوصی و دولتی- حقیقی و حقوقی بهره ببریم.
وی با بیان اینکه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از این پس به‌عنوان متولی این بخش معرفی می‌شود گفت: مرکز گسترش از این پس مدیریت، هماهنگی و نظارت بر فعالیت‌های این حوزه و همچنین، وظیفه حمایت و کمک به چرخه اکران فیلم‌های هنری و تجربی را بر عهده
خواهد داشت.
رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان ساخت: در فصل جدید حمایت از اکران آثار هنری و تجربی، در کنار مؤسسه هنر و تجربه ایرانیان، کلیه مؤسسات و دفاتر پخش و‌ اشخاص حقیقی و حقوقی علاقمند هم می‌توانند در این عرصه حضور پیدا کنند و هیچ مجموعه‌ای به‌صورت انحصاری در این زمینه فعالیت نخواهد داشت.