kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۳۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی: نوروز فرصت مناسبی برای جهاد تبیین است

 
 
مشهد- خبرنگار کیهان:
 قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با توجه به تشرف چند میلیون زائر در ایام عید نوروز به حرم مطهر رضوی، این ایام فرصت طلایی برای عمل به وظیفه خطیر خود نسبت به جهاد تبیین است.
قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه سیاست خدمت‌رسانی به زائران از مبدأ تا مبدأ، از مبانی نظری قوی برخوردار است، گفت: در صورت توجه جدی به این سیاست می‌توان زیارت متعالی را برای زائران امام رئوف‌(ع) محقق کرد، در واقع نگاه ما به زائران و مقوله خدمت به آنها نباید صرفاً محدود به شهر و استان خودمان باشد باید نسبت به تأمین وسیله رفت و آمد، اسکان و تهیه ارزاق و سایر نیازهای زائران از مبدأ تا مبدأ، خود را مسئول بدانیم.
وی افزود: با هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های متولی امر زائر و زیارت از ۲۵ اسفند ماه جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده، عملیات جهادی همراه با نظارت و پایش با رویکرد میزبانی کریمانه آغاز می‌شود تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن از زائران استقبال و پذیرایی کنیم. امسال برای ارایه بهترین خدمت به بیشترین زائر، شعار «همه خادم الرضائیم؛ میزبانی کریمانه، عهد جاودانه» را طراحی کردیم تا همه دستگاه‌ها و کسبه و اصناف بر محور این نماد خدمت بی‌منت ارایه دهند.
زائرسرای رضوی مصداق ارائه خدمت با کیفیت به زائران است
قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی توسعه امکانات رفاهی برای میزبانی از زائران را یکی از دغدغه‌های مهم تولیت این آستان برشمرد و گفت: تکمیل و افتتاح فاز دوم زائرسرای رضوی و افزایش ظرفیت میزبانی از زائران حضرت رضا(ع)، مصداق ارائه خدمات با کیفیت به زائران است.
مالک رحمتی در مراسم افتتاح فاز دوم زائرسرای رضوی گفت: پروژه زائرسرای رضوی از مصادیق بارز ارائه خدمت با کیفیت به مهمانان امام رئوف است که در 3 فاز تعریف شده است، فاز نخست در قالب 12 بلوک تا کنون میزبان زائران بود و حالا در فاز دوم، با احداث و افتتاح 4 بلوک جدید، حدود یک سوم به ظرفیت  اقامتی موجود افزوده شده و عملیات اجرایی احداث فاز سوم زائرسرای رضوی نیز آغاز شده است. 
رحمتی، یکی دیگر از تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی را تسریع و تسهیل در روند ارائه خدمات عنوان کرد و افزود: از جمله خدمات آستان قدس رضوی در راستای ارائه خدمات سریع و در دسترس به زائرین امام هشتم، راه‌اندازی سامانه ملی 1460 است که از امروز و با آغاز به کار آن، همه مردم عزیز در اقصی نقاط ایران اسلامی می‌توانند به سریع‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن، خدمت مورد نیازشان برای اسکان در زائرشهر و زائرسرای رضوی را دریافت کنند. 
قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: بخشی از ظرفیت دو مجموعه زائر سرا و زائر شهر رضوی برای ارائه خدمات رایگان به زائران کم‌بضاعت و زیارت اولی‌ها از سراسر کشور اختصاص دارد و در کنار آن، همه اقشار مردم در صورت تمایل به استفاده از این دو مجموعه اقامتی در شهر مشهد می‌توانند با کمترین بهای تمام شده از خدمات و امکانات آنها بهره‌مند شوند. 
به گفته رحمتی، در مجموع با احتساب زائر سرا و زائر شهر رضوی و 21 مجتمع خدمت‌رسانی بین راهی تا مشهدالرضا(ع)، آستان قدس رضوی ظرفیت میزبانی از حدود 6 هزار نفر را ایجاد کرده است.