kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۱۴۱
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴

بررسی تعیین روز ادبیات داستانی به یاد سردبیر فقید «کیهان بچه‌ها»(اخبار ادبی و هنری)

وزیر ارشاد از طراحی سناریوهای مختلف این وزارتخانه برای تامین کاغذ گفت و تأکید کرد: اگر ارز‌ ترجیحی حذف شود، از شیوه‌های حمایتی دیگری برای تامین کاغذ حوزه نشر و مطبوعات استفاده خواهیم کرد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با ایبنا، درباره بهره‌مندی کاغذ از ارز ‌ترجیحی بیان کرد: اگر ارز ‌ترجیحی حذف شود، از شیوه‌های حمایتی دیگری برای تامین کاغذ حوزه نشر و مطبوعات استفاده خواهیم کرد.
وی ادامه داد: اگر این ارز حذف نشود، با همین روال ادامه خواهیم داد؛ در غیر این صورت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سناریو‌های مختلفی برای تامین کاغذ حوزه نشر و مطبوعات دارد.
اسماعیلی همچنین درباره نامگذاری سال روز درگذشت امیرحسین فردی(سردبیر فقید نشریه کیهان بچه‌ها)، به نام روز ادبیات داستانی گفت: پیشنهاد خوبی است که باید آن را بررسی کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با توجه به اینکه پیشنهادات زیادی برای نامگذاری روزها مطرح می‌شود، موضوع نامگذاری پنج اردیبهشت‌ماه به نام مرحوم امیرحسین فردی به نام روز «ادبیات داستانی» نیز در کمیته تخصصی شورای فرهنگ عمومی نیز قابل طرح و بررسی است؛ چرا که ایشان از شخصیت‌های بزرگ ادبی کشور هستند.