kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۱۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب صورت گرفت

افتتاح همزمان 8927 طرح محرومیت‌زدایی از سوی بنیاد مستضعفان

8927 طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان‌ به ارزش 788 میلیارد تومان‌ با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و به‌صورت همزمان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی؛ مسئول دفتر مقام معظم رهبری در حاشیه آیین افتتاح این طرح‌ها اظهار داشت:‌ باید عرض کنم همه خسارتی که بشریت از ویروس خطرناک کرونا داشت، شاید مرتبط با این آیه قرآن باشد که ‌‌می‌فرماید «‌وَخُلِقَ الْإِنسَانُ ضَعِیفًا»؛ می‌شود این نتیجه را‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفت که در مقابل همه مستکبران عالم، جهانخواران دنیا که سروصدا راه انداخته‌اند در مقابل این ویروس دستشان بالاست و نمی‌توانند کاری کنند، خدا خواسته بگوید که یادتان نرود خیلی ضعیف هستید.
همچنین رئیس بنیاد مستضعفان در این مراسم با بیان اینکه سال آینده اوج افتتاح‌های بنیاد خواهد بود و بیشترین بهره‌برداری از پروژه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ در سال 1401 خواهیم داشت، افزود: از 8927 طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان‌ به ارزش 788 میلیارد تومان‌، 129 طرح به ارزش 24 میلیارد تومان مربوط به استان خراسان جنوبی بوده است.
پرویز فتاح درباره اقدامات این بنیاد در استان خوزستان گفت: در حوزه سیل، مقابله با کرونا، علاوه بر مناطق هدف در دیگر مناطق هم فعالیت‌هایی داشته‌ایم، در آیین بهره‌برداری از طرح‌های بنیاد 772 طرح به ارزش 51 میلیارد تومان هم مربوط به استان خوزستان بود. وی تاکید کرد: ما در شادگان و خرمشهر و منطقه زلزله‌زده اندیکا حضور داریم و تامین سیمان رایگان و لوازم منزل و همچنین کمک به تامین مسکن افراد آسیب‌دیده از جمله اقدامات بنیاد بوده است. در زلزله اندیکا همه سیمان مورد نیاز به صورت رایگان از سوی بنیاد مستضعفان تامین شد و به 1500 خانوار هم اثاثیه و لوازم منزل اهدا کردیم. فتاح افزود: قبول کردیم که با همکاری بنیاد مسکن جاده سرِ شط را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم بسازیم و به زودی احداث می‌شود. ما یک بیمارستان 242 تختخوابی را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم ساخته و تحویل موقت داده‌ایم و در حال تجهیز آن هستیم. فقط برای این بیمارستان 400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده و بیمارستان مذکور 100 درصد توسط بنیاد مستضعفان ساخته شده است. کمک به آبرسانی غیزانیه هم از جمله اقدامات بنیاد بوده و 20 میلیارد تومان برای لوله‌گذاری این طرح از سوی بنیاد هزینه شده است. در سیل ماهشهر و بندر امام‌(ره) نیز بنیاد 30 میلیارد تومان کمک کرد.
جهش در عملکرد 1401 بنیاد
فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به پروژه‌‌های استان کرمان گفت: اولین منطقه هدف برای محرومیت‌زدایی قلعه گنج بود که از دفتر مقام معظم رهبری ابلاغ شد و حالا رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند با الگوی توسعه قلعه گنج، مناطق دیگر استان کرمان نیز باید با هدف محرومیت‌زدایی توسعه پیدا کند که ما به سمت جازموریان رفته‌ایم. ما کارخانه آهک صنعتی در کرمان را‌‌‌‌‌‌‌‌ بهره‌برداری کردیم و در بم و سیرجان هم اقداماتی را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته‌ایم. فتاح درباره هزینه‌های بنیاد مستضعفان گفت: امسال در مجموع در کمک‌های محرومیت‌زدایی مستقیم و غیرمستقیم، 4200 میلیارد تومان عملکرد بنیاد بود و برای سال آینده هم هیئت امنا‌ی بنیاد بیش از هفت هزار میلیارد تومان تخصیص داد.
او با بیان اینکه در دولت آیت‌الله رئیسی نگاه محرومیت‌زدایی قوی‌تر شده و دولت به رفع محرومیت عنایت بیشتری دارد، افزود: باید تاکید کنیم به خاطر تحریم و محدودیت‌ها، نه تنها هیچ پروژه‌ای در بنیاد معطل نشد بلکه انگیزه شد که کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ جلو ببریم و نیازمند خارجی‌ها نشدیم و تولید در همه زمینه‌ها بالا رفت. در بحث مقابله با کرونا هم بنیاد 4500 میلیارد تومان هزینه کرده است. همچنین 115 هزار سند زمین بنیاد علوی را به مردم دادیم.
بنابراین گزارش در این مراسم 208 طرح نیز در استان کهگیلویه و بویراحمد به ارزش 39 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.