kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴

بازدید سرزده گشت ویژه بازرسی از رستوران‌های فرحزاد

بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۲۶ جرایم پزشکی از پلمب انبار نگهداری مواد مصرفی یکی از رستوران‌های معروف تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری میزان، با حضور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۲۶ جرایم پزشکی، بازرسان مرکز بهداشت شمال غرب تهران، سازمان تعزیرات حکومتی، کارشناس دامپزشکی و پلیس اماکن پایتخت، گشت نظارتی ویژه بازرسی از اصناف و رستوران‌های شمال تهران در منطقه فرحزاد انجام شد.
در این گشت از تعدادی رستوران‌های فرحزاد و همچنین انبار نگهداری اقلام مصرفی یکی از رستوران‌های تهران بازدید به عمل آمد.
باز پرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۲۶ جرایم پزشکی در حاشیه این بازدید گفت: در جریان این گشت، به همراه بازرسان مرکز بهداشت شمال غرب تهران، از باغچه رستوران‌های فرحزاد بازدید شد.
رجبی راد افزود: در بازدید از آشپزخانه یکی از رستوران‌ها مشخص شد، کلیه اقلام مواد غذایی، قبل از حضور تیم بازرسی از رستوران خارج شده بود.
بررسی‌ها نشان داد برای اینکه اقلام این رستوران مورد بازرسی قرار نگیرند، قبل از رسیدن گشت ویژه، کارگران، اقلام را به داخل رودخانه ریخته بودند و این امر نشان دهنده فاقد سلامت غذایی اقلام مورد اشاره بود. وی با اشاره به پلمب این واحد صنفی گفت: این واحد فاقد مجوز فعالیت صنفی و جواز کسب بود. به شهروندان توصیه می‌کنیم که از حضور در رستوران‌های ناشناس و نامعتبر که صحت و سلامت مواد غذایی مورد استفاده آن‌ها، مشخص نیست اجتناب کنند.
تیم گشت نظارتی در ادامه به سراغ انبار نگهداری اقلام مصرفی یکی از رستوران‌های معروف تهران رفته و از محل بازرسی کردند.
رجبی راد در این باره گفت: در راستای برنامه عملیاتی داداسرای ناحیه ۲۶ تهران درخصوص بازرسی از اماکن و محل‌های نگهداری مواد غذایی و بهداشتی و در راستای دستورات دادستانی تهران، حسب گزارش مرکز بهداشت شمال غرب تهران، یک مورد انبار نگهداری مواد غذایی و پروتئینی شناسایی شد. وی افزود: بنا به نظر کارشناسان سازمان بهداشت مقدار قابل توجهی موادغذایی و گوشت منجمد در یخچالی که فاقد دمای زیر صفر درجه بود، نگهداری می‌شد.
بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۲۶ جرایم پزشکی ادامه داد: گوشت‌ها همگی بدون هویت و مرغ‌ها به صورت گرم تهیه و به صورت غیر قانونی و غیر استاندارد انجماد ‌سازی شده بودند.
وی با بیان اینکه سایر اقلام نگهداری شده فاقد تاریخ مصرف بودند، گفت: اقلام فاسد توسط مأموران مرکز بهداشت معدوم شدند.
رجبی راد بیان داشت: با بررسی مدارک هویتی متصدی این انبار مشخص شد که انبار مذکور متعلق به نگهداری اقلام مصرفی یکی از رستوران‌های معروف تهران است.
پس از این بازدید به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۲۶ جرایم پزشکی، این انبار وسط مأموران مرکز بهداشت پلمب شد.
کارشناس محیط سازمان بهداشت شمال غرب تهران، درباره مسائل بهداشتی و نگهداری اقلام غذایی در انبار مذکور گفت: بهداشت فردی کارگران این انبار رعایت نشده بود و کارت واکسن نداشتند، شرایط نگهداری موادغذایی در این واحد کاملا غیر مجاز و غیر بهداشتی بود.
پیمان زارعی افزود: اسانس‌ها و طعم‌دهنده‌های غیرمجاز در این انبار نگهداری شده بود و گوشت‌های قرمز نیز در یخچال این انبار با دمای نامناسب نگهداری می‌شدند.
وی بیان داشت: اقلام تاریخ گذشته‌ای که در این انبار نگهداری می‌شدند، معدوم و همچنین بالغ بر ۸۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ داخل سردخانه این انبار ضبط شد تا تعیین تکلیف شوند.