kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶

«بزرگ منشی» کیمیای ورزش شده است (نکته ورزشی)

 

سرویس ورزشی-
بارها در‌باره اهمیت و جایگاه دوباشگاه بزرگ و پرطرفدار کشورمان در همین صفحه نوشته و از آنها به عنوان دوسرمایه بی‌بدیل ورزش ایران نام برده‌ایم. به سهم خود نوشته‌ایم این دو تیم راه طولانی و پرمشقتی را طی کرده‌اند تا به « بزرگی» برسند و به قلوب مردم راه پیدا کنند.
مکرر از مسئولان ومتولیان این دو تیم خواسته ایم که به جای عملکردهای ناشیانه که گاه از آن بوی منزجر‌کننده خودشیرینی و کاسه داغتر از آش شدن و مطرح کردن خود به مشام می‌رسد(که نزد چند تن از وزیران دولت قبلی بارها انجام می‌شدو...) و دل بستن به روزمرگی‌ها که به تضعیف این دو منجر می‌شود‌، امانتداری خوب و با رفتار و کردار و برنامه‌ریزی خود حافظ اعتبار وتداوم بخش بزرگی این دو تیم باشید.
این دو تیم و این نام‌ها بزرگ و مردمی هستند‌، هنر شما این باشد که به این جایگاه خدشه وارد و برای مطرح کردن و« دیده شدن»! اعتبار و احترام این تیم‌ها را خدشه دار نکنید. چه بخواهیم چه نخواهیم این دو باشگاه نماد والگوی فوتبال ما هستند و رفتار و سکنات مدیران آنها بر رفتار و سکنات مربیان و بازیکنان وسایر عوامل اداری و اجرایی و... آن اثر می‌گذارد.و هواداران و طرفداران این تیم‌ها که اکثرا جوان هستند از همین‌ها الگو می‌گیرند.
اینکه طی چند روز گذشته درباره وضعیت ناخوشایند فرهنگی و اخلاقی ورزش گفتیم به اینطور جاها ربط پیدا می‌کند. به این معنی که رفتار و کردار و سکنات مدیران این تیم‌های پرطرفدار روی فرهنگ و اخلاق کلیت فوتبال و بلکه ورزش ما اثر می‌گذارد‌، بنابراین اگر می‌گوییم فضای اخلاقی و فرهنگی و روابط انسانی موجود در ورزش خیلی وقت‌ها و جاها دل آزار وناخوشایند است حتما یکی از دلایل آن مدیران و نحوه رفتار و برخورد مدیریتی این دو تیم است.
بدون تردید مدیران ارشد این تیم‌ها اگر رفتاری اخلاقی و متین و قاطع و به دور از جنجال و حاشیه ‌سازی داشته باشند‌، این رفتار تاثیرات مثبت خود را روی رفتار وگفتار هواداران هم باقی می‌گذارد و اگر رفتار آنها حرمت‌شکنانه و جنجالی و حاشیه‌ساز باشد بدون شک تاثیرات منفی آن بر فضای کلیت ورزش آشکار خواهد شد.
خوشبختانه مدیرعامل تیم استقلال بعد از آن اتفاقی که در جریان مصاحبه با خبرنگاران افتاد و همه در جریان آن هستیم‌، عذر خواهی کرد ولی، امیدواریم از این پس نظیر چنین رفتارهای حاشیه‌ای و دور از شان و حرمت‌شکنانه‌ای که نظیر آن را فقط در حرکات نمایشی «کچیست»ها یا قهرمانان بوکس حرفه‌ای دهه ۷۰ میلادی جهان و... آن هم برای بازارگرمی و هیجان بخشی و مشتری جمع‌کنی و... می‌شد دید،از مدیران ارشد این تیم‌ها آن هم در کشوری که مرام پهلوانان غول‌شکن و قهرمانان محبوبش، افتادگی و تواضع در عین قدرت و اوج افتخار بوده است، دیگر دیده و شنیده نشود.
برای بزرگی استقلال و پرسپولیس و ورزش ایران باید بزرگ عمل و بزرگوارانه مدیریت کرد ولی متاسفانه رفتار وکردار بزرگ منشانه در ورزش ما حکم کیمیا را پیدا کرده است...